- 2 - Ruimtelijke ordening. 3. Mijnheer de voorzitter uit uw antwoord blijkt dat de uitbreiding van het bestemmingsplan wordt voorbereid/ wij hadden graag een concreter antwoord omtrent het tijdstip 5. Wanneer mogen wij het advies verwachten, nl. begin 1989 verlaat WW het terrein. Openbare werken. 6. Mogen we hieruit afleiden dat de meerjarenplanning gehandhaafd blijft? 7+9. Mijnheer de voorzitter u hebt toegezegd dat het uitvoeringsplan voor het Zandfort in maart '89 gereed dient te zijn, voorwat betreft de Wouwbaan staat dit bij de C.D.A. fractie daarna als hoogste genoteerd en wij verwachten dan ook dat de plannen in 1989 gereed zullen zijn. 10. Geraamde kosten ad. 673.000, Zijn dat de geraamde kosten onderhoudsfonds wegen 1988 ad. 673.512, Was het aanvankelijk in 1988 de bedoeling het Zandfort alleen te bestraten? Begroot bedrag 57 6.445, Nu is het voornemen het Zandfort te bestraten en te verbeteren voor het begrote bedrag. Derhalve een verschil van een kleine miljoen. De reserves worden met dat bedrag verminderd! Rioleringen. 12. Mogen wij in 1989 het onderhoudsplan rioleringen verwachten? Diverse voorzieningen. 14. Wanneer mogen wij het voorstel in COWRO tegemoet zien? Soort, cultuur en recreatie. 18. Mijnheer de Voorzitter, U zegt "kunnen" worden overwogen, wij als C.D.A. fractie zeggen "moeten" worden overwogen. 19. In onze algemene beschouwingen spraken wij over het NEOM rapport, nu blijkt zelfs de naam al veranderd in NOVEM rapport, dit is voor ons het enige tastbare resultaat tot nog toe, wij hopen dan ook dat op korte termijn de inhoud van het rapport wordt gepresenteerd. 20. Per 1 november 1984 is de wet Hygiëne en Veiligheid zwemgelegenheden in werking getreden. Er zijn 4 investeringen opgenomen in het investeringsschema. Voor welke investeringen kunnen wij ontheffing krijgen? Wanneer moeten deze investeringen worden uitgevoerd? 21. Wat zijn de resultaten van de besprekingen? Financiën. 23. Wat zijn de oorzaken van de verhogingen van de uitgaven goederen en diensten met 110.000,- en de vermeerdering inkomensoverdrachten met 160.000,-. Mijnheer de voorzitter, de vragen op onze algemene beschouwingen t.a.v. het college zijn hierbij afgesloten, maar nog enkele opmerkingen en vragen t.a.v. de andere partijen. P.v.d.A. 43. Subsidie verhoging als een verzachting voor de aangekondigde belastingverhoging is volgens de C.D.A. fractie onjuist. Er is gekozen voor een verhoging van de subsidies i.v.m. de inflatie en stijging van de energiekosten. 53. Mijnheer de voorzitter, bij het zien van uw antwoorden is ons een zaak bijzonder opgevallen nldat u zo lief blijft voor het Algemeen Belang, terwijl deze partij toch ronduit grof tegen u uitvalt. Het is niet de gewoonte van het C.D.A. om in de algemene beschouwingen uit te halen naar andere partijen, maar de manier waarop Algemeen Belang zich nu presenteert, haalt het niveau van onze gehele raad naar beneden. Algemeen Belang moet beseffen dat in een democratie mensen anders mogen denken dan deze partij Maar voorzitter er is een lichtpuntje, als je ziet dat bij het A.B. het hele verhaal zon beetje is opgehangen aan de 2 x 24.000,- van de Kooisloot en je merkt dat ze van het hele verhaal niets begrepen hebben, dan kunnen wij enigszins vatten dat men naar andere middelen grijpt dan constructief mee proberen te denken, nlmet modder uit die sloot smijten.

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1988 | | pagina 115