Aan de op het investeringsschema onder punt B 5 genoemde fietsroute willen wij een hoge prioriteit toekennen: - gezien de enorme toename van verkeer richting Fokker en Vliegbasis en - gezien het feit dat de verkeerveiligheid voor de fietser zwaar te wen sen overlaat op dit traject. Al jarenlang wordt er gevraagd om verharding van brandgangen: wel opge nomen op het investeringsschema. Wanneer kunnen onze bewoners daadwerkelijk profiteren van materialen die toch wel vrijgekomen moeten zijn?. Voorzitter, zoals U stelt in uw beleidsnota is er een all-round-plan onderhoud riolering in wording. Onze fractie wil U graag tot de nodige spoed aansporen om hierover een juist beeld te krijgen. Dit vermijdt de korte termijn politiek en de daaruit voortvloeiende onverwachte financiële tegenvaller(s Vraag: Hoe lang moeten we op publikatie van dit plan wachten? Ten aanzien van het punt - rioleringswerken - kent onze fractie op nieuw een hoge prioriteit toe aan de riolering Huijbergseweg, nabij de Kloosterstraat. U spreekt hierover provisorisch(voorlopig)wij zien dit graag gevolgd door een definitief voorstel, mede gezien het feit voor de mogelijke nieuwbouw die hier aan komt. Wanneer kunnen deze werken een aanvang nemen? De gedachte om een mogelijk batig saldo van 1986, of een gedeelte daarvan, te reserveren via een onderhoudsfondslijkt ons zinvol. Wel onze opmer king dat het mogelijk een punt is van heroverweging. Diverse voorzieningen. 1. Nieuwbouw gemeentewerken. Vele kostbare voorzieningen zijn inmiddels in onze gemeente tot stand gekomen. Juist nu de financiën erg krap geworden zijn is het moeilijk een - noodzakelijk - plan, zijnde Nieuwbouw Gemeentewerken uit de gewone middelen te betalen. Uw gedachte hiervoor de legesgel- den te bestemmen, onderstrepen wij. Dit biedt ruimte voor sociale woningbouw op plan Heiakkers, (verwijde ring van de opslagruimte daar) en bovendien zal de nieuwe centrale plaats meer efficiënt zijn en dus financiëel voordeliger. 2. Meerassige aanhangwagen. Voorzitter, u stelt in uw beleidsnota dat de behoefte "gevoeld" wordt aan een aanhangwagen! Onze vraag hierop is: Wat is het beleid m.b.t. het machinepark c.q. haar vervanging?". 3. Waterlossingen. Wij constateren het voornemen om het vernieuwen van de Kooisloot in één keer uit te voeren in plaats van de geplande termijn van vier jaar. Wat is hiervan de praktische reden? 4. Verkeerstellers Voorzitter, hiermede kunnen wij instemmen, maar 2 lijkt ons wel erg weinig. Onze vraag: "Wanneer denkt u te komen met een voorstel beleid verkeersafwikkeling?"

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1986 | | pagina 98