- 9 -
C 2 In de begroting had u wel rekening kunnen houden met het "Aanmerkelijk
overschot jaarrekening 1986" zoals u zelf al voorspelt.
En de opgebouwde reserves mogen toch ook wel eens aangesproken worden.
C 4 U heeft gelijk als u stelt dat bij gefaseerde uitvoering de kosten later
betaald moeten worden. Doch de voordelen zijn voor ons "allen", namelijk
geen belasting verhoging. Tevens vragen wij ons af of er geen verkwisting
in het spel is als u nu al wenst uit te voeren wat nog 3 jaar kan wachten
In uw vorige beleidsnota sprak u daar namelijk zelf over.
C 5 Mijnheer de voorzitter wat is er met onze financiën gebeurd tussen 1 okto
ber en 6 november 1986. In eerste instantie spreekt u over een "aanmerke
lijk overschot", op 6 november soreekt u over een eventueel batig saldo,
hoe zit dit. Er wordt toch niet met zand in onze ogen gestrooid. Bij uit
voering ineens, blijven wij op ons standpunt dat de financiering uit het
overschot 1986 dient te komen, de rest kan in het door u genoemde fonds.
C 11: Mijnheer de voorzitter het gaat bij het kleuterbasin wel om het gerief
van de kleuters. U en onze adviseur "de Chef badmeester" heeft bij Wel
zijn heel duidelijk gemaakt dat langer oplappen geen min meer heeft en kan
leiden tot onacceptabele situaties. Mijnheer de voorzitter wij willen
het college met klem adviseren deze zaak nog eens met onze interne des
kundige te bespreken, zodat ook het kleuterbassin in 1987 op verantwoorde
wijze kan worden gebruikt. U moet wel bedenken dat jaarlijks oplappen op
den duur meer kost dan een goede verantwoorde renovatie.
C 14-15: Mijnheer de voorzitter, Woensdrecht heeft wel recht op het sportpark,
want de "Raad der Gemeente Woensdrecht" heeft diverse malen de aanleg
toegezegd en u wilt toch niet beweren dat de besluiten van deze raad
luchtkastelen zijn, elke burger mag toch op het woord van de Raad ver
trouwen. Daarom vinden wij uw opmerking onjuist.
Wat de financiële consequenties bij gefaseerd aanleggen betreft, tapt
u nu uit een ander vaatje dan bij uw beleidsnota. Sprak u toen van grote
extra kosten en wij begrepen dat u dat hard op tafel kon leggen, thans
spreekt u over het feit dat er een financieel plaatje in voorbereiding is
wat ons binnenkort zal bereiken. Mijnheer de voorzitter wij hebben geen
belangstelling voor uw persoonlijke meningen, doch voor eerlijke cijfers
en die kon u ons niet verstrekken.
Algemeen Belang is blij dat u elders schrijft dat gedeeltelijke aanleg be
zien zal worden. Misschien was dit antwoord beter bij ons op zijn plaats
geweest, want u weet toch wel van wie dit idee is?
C 17- 2: Het was ons niet onbekend dat er een plastic scherm in de "wal" zat. Doch
aanplant, van een bepaald soort coniferen kan volgens ons geen kwaad aan
de buitenzijde van de wal en zal het schaatsgenot bevorderen. En u weet
dat wat de "IJsbaan" betreft, de kennis aan onze zijde is.
C 19: Mijnheer de voorzitter het valt ons toch van u tegen dat u naar andere
gemeenten wijst. U was altijd van oordeel dat iedereen zijn eigen "winkel
moest runnen en nu plotseling en het komt u blijkbaar goed uit, deze
honderd procentige ommekeer. Wij zijn en blijven tegen dit voorstel omdat
het ons inziens onnodig is en dat uw argumenten onrechtvaardig zijn
C 21: Mijnheer de voorzitter Uw antwoord op deze opmerking betreffende het huis
vuil stemde ons eerst hoopvol, we dachten dat onze gedachten u iets aange
legen was. Doch toen uw heffingsvoorstel kwam, was het ons duidelijk dat
onze eerste gedachte dat u wenst te verhogen ten koste van alles, juist
was. In uw beleidsnota spreekt u van 70% dekking en dat u dan een tekort
had van 15.004,Het Algemeen Belang heeft u een voorstel gedaan om
tot een dekking te komen van 70,57%, doch u wenst uw eigen zin door te
drijven en gaat thans op een percentage van 73,1% zitten. Mijnheer de
voorzitter het is onbegrijpelijk en onnodig en aan een dergelijk beleid
werken wij niet mee, ons antwoord op uw "voorstel zal dan ook volmondig
neen" zijn. Mijnheer de voorzitter hierbij willen wij het voorlopig laten