- 25 - Tenslotte vraag ik u aan te geven wanneer en waar die raads- meerderheid tegen het voorgestane personeelsbeleid is ge bleken. In punt 3 van de motivering wordt gesproken over het feit dat "het niet benemen van de benodigde ambtenaren leidt ondermeer tot een zeer onregelmatige werkverdeling die leidt tot onrust bij de thans in dienst zijnde ambtenaren". Mijnheer de voorzitter deze formulering is onduidelijk en onlogisch. Ter verkrijging van de nodige duidelijkheid de volgende vragen: - hoe weet u hoeveel ambtenaren benodigd zijn; - waarop baseert u dat aantal; - waaruit maakt u op dat de verdeling van de werkzaamheden "onregelmatig" is; - waaruit en bij welke categorie personeel is u de onrust gebleken en waarom is daar niet eerder op gereageerd. In punt 4 van uw motivering stelt u onder meer "dat gezien zijn handelen en de beantwoording van aan hem gestelde vra gen gedurende zijn wethouderschap de wethouder Klunder- Nijland blijk heeft gegeven van een gebrekkige kennis van zakenKunt u mij concreet aangeven op welk vlak deze ge brekkige kennis van zaken ligt? Is dit organisatorisch, commercieel, technisch, op het gebied van management? Kunt u dit met voorbeelden onderbouwen U spreekt over "slechte inzet". Inzet is per definitie niet objectief meet baar, waarop basseert u de door u genoemde slechte inzet. Vindt u dat hij te weinig op het gemeentehuis aanwezig is geweest, heeft hij zich te weinig bemoeid met de "echte" uitvoering van de werkzaamhedenis hij soms naar uw mening te detaillistisch bezig geweest. Graag nadere concrete voorbeelden. Als laatste geeft u aan "gebrek aan beleid". Ook wij realiseren ons dat ieder beleid voor verbetering vatbaar is, maar we moeten ons wel realiseren dat het be leid wat nu wordt gevoerd, al een enorme vooruitgang is, vergeleken bij een totale afwezigheid van beleid in de voor gaande jaren. Juist het gebrek aan beleid op het functie gebied openbare werken is de hoofdoverweging geweest bij het tot stand komen van de coalitie CDA/VVD/PvdA Het frappeert ons nu dat 4 ondertekenaars van het voorstel tot ontslag instemmend aan de wieg van deze coalitie hebben gestaan. De heer Wils kan volledig meegaan met het door de heer Beekhuijzen gestelde De heer Piasmans deelt mede op vele vragen reeds te hebben geantwoord bij de behandeling van het ontslag van de heer Lenselink als wethouder. De manier waarop de voorzitter bij het begin van de behandeling van dit punt de wethouder duide lijk moest maken wat de bedoeling was is volgens spreker typerend voor de werkwijze van deze wethouder. Het vertrouwen is op 28 juni 1983 beschaamd. Hij maakt duidelijk dat er echter een essentieel verschil bestaat tussen een college steunen en een college wegstemmen. Spreker heeft bij wet houder Klunder Nijland wel degelijk een gebrek aan kennis, inzicht en inzet geconstateerd. Het is meermalen voorgekomen dat de wethouder antwoorden moest schuldig blijven of moest worden gecorrigeerd. Dat de vakantie van wethouder Lense link in de war is geschopt is mede te danken aan de instel ling van wethouder Klunder Nijland.

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1984 | | pagina 141