- 9 - Mede op uw aandringen is onder andere het zwembad (en nog andere zaken) onder de loupe geweest; zelfs werd gezegd dat dit de eerste aanzet was. Zo is nu ook de plantsoenendienst, en de reinigingsdienst tevens, onder de loupe gebracht. Weet u nog heren de Jonge en Verduit, goed overlegd en besproken in de fractie. Ook de kwes tie van de plantsoenendienst, financieel. Jaren achtereen bij iedere uitbreiding van straat, vlek of wijk weer nieuw plant soen met grote financiële consequenties, niet voldoende bezet ting om deze toename goed bij te houden, terwijl personeels uitbreiding financieel niet verantwoord was en is. Daarnaast vele verzoeken van inwoners om een bij hun woning liggend klein stutje plantsoen te mogen huren of kopen, omdat het of niet voldoende werd bijgehouden of door verzoekers zelf reeds jaren was bijgehouden. Gebleken is namelijk dat juist die vele links en rechts in de gemeente verspreid liggende stukjes plantsoen o.a. de kostbaarheid onevenredig verhoogd. Vele zaken moesten worden bezien op bedrijfs-economische aspecten management, doelmatigheid, enz. met voor mij als portefeuille houder financiële vergelijkingen. Om een lang verhaal korter te doen zijn: inventarisatie zou plaats vinden van alle plantsoen zaken, een kostenplaatje, organisatorische mogelijkheden en on mogelijkheden naast elkaar en dan pas bezien wat wel en wat niet aanbeveling zou verdienen in goed overleg met u in de commissie of commissies, met personeel en indien wijziging in de organi satie met het Georganiseerd Overleg. Alles onder de uitdrukkelijke stelling dat het personeel van de buitendienst op geen enkele wijze, hoe dan ook, in hun dienstbetrekking er minder op zou mogen worden. Dat voorop ge steld. Ook bij het ontstaan van 3 vacatures hebben wij, na goed overleg met de directeur Gemeentewerken, in het college van burgemeester en wethouders de voorzichtigheid in acht genomen en ter voorkoming van werkvertraging 3 uitzendkrachten geplaatst in afwachting van het onderzoek; het werk ging door. Aanstelling van personeel in dat stadium met na enige tijd vaste dienst zou moeilijkheden kunnen teweeg brengen en dat wilden wij persé niet Geen slecht personeelsbeleid, geen zeer onregelmatige werkverdeling, geen onrust bij de personeelsleden en dan nog bovendien gehandeld overeenkomstig uw wensen in het kader van de noodzakelijke ombuigingen. Weet u nog heren de Jonge en Verduit, goed overlegd, be sproken en als een juist beleid gezien. Hoe komt u er dan in vredesnaam toe om deze fantasie als reden voor tussentijds ontslag aan te voeren en nota bene nog te ondertekenen ook met de heer Konings en mevrouw Koulman. Volledig de overeenkomst/af spraak van september 1982 uitgevoerd en zeer duidelijk met de uitvoering bezig. Hoe kan dat nou? "Een stukje duidelijkheid ook naar de burgers/kiezers van Woensdrecht; die hebben daar recht op; geen verstoppertje spelen" zijn de opmerkingen in de vorige raadsvergadering, zoals eerder gezegd door mij. In de laatste van de 6 vragen in dezelfde vorige raads vergadering door de Jonge mede namens Verduit gesteld, staat: "Men geeft aan, dat het personele beleid niet klopt" en dan de vraag: (van die 2 raadsleden dus) "Graag een uiteenzetting hoe het dan wel moet". Voorzitter, en dan toch punt 3 van het ontslag-voorstel ondertekenen? Hoe bestaat het. Vindt u, ondertekenaars van het voorstel tot tussentijds ontslag, uw motivering niet zwak? Als u het sterk vindt ver neem ik die sterke motivatie graag van u.

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1984 | | pagina 125