r
1 December 195'+. J. 8 5
nieuwe we dezel: - te doen zijn, als die van de oude weg, welke in
beheer en onderhoud is bij de gemeenten oensdrecht en Ossendrecht,
n.l. door beide gemeenten gezamenlijk. Indien dit plan de goedkeu
ring van de Raad kan egdragen, dan bestaan er geen bezwaren om de
huidige openbare weg nr.65 aan het openbaar verkeer te onttrokken.
Dhr RINS acht de voorgestelde verlegging van de weg een billijke
oplossing en ook een verbetering, maar hij vreest dat het de gemeen-
te weer meer geld zal gaan kosten aan onderhoudskosten. Immers van
deze verbeterde weg zal een intensiever gebruik worden gemaakt en [j
dan blijft een verzoek tot verbetering van die weg niet lang uit.
Hij zag gaarne dat de gemeete herei te dat het onderhoud van deze j
weg ten laste van de gemeente Ossendrecht o: van de KV lij ./est Nieuw
land kwam.
De VOORZITTER antwoordt dat omtrent de onderhoudsplicht in principe
met de gemeente üssèndredht is overeengekomen om de bestaande toe-
stand: gezamenlijk onderhoud, te handhaven. De onderhoudsplicht van
wegen aan een particulier eigenaar opdragen lijkt hem minder gewenst.
Voorts kan deze weg later misschien nog eens gebruikt worden om er
een rijwielpad langs te leggen in het kader van het rijwielpadenplanj
voor het %rkiezaatet is dan beter dat de gemeente de gehele weg
in beheer en onderhoud houdt.
•/et houd er VBRSV/I JVkR merkt op dat de Scheidreef regelmatig wordt ge-
bruikt door de landbouwers Pijnen en Belde. De nieuwe weg betekent
.ook voor hen een verbetering: vroeger 2-g meter en nu 3s* meter breed,
met nog een loofhoutsingel aan de zuidzijde, "et kan een behoorlijkej
landweg worden en het ligt niet in de bedoeling deze weg open te
stellen voor verkeer mett auto's.
Dhr REUS meent dat onverharde wegen niet voor het verkeer met auto's
kan worden uitgesloten en blijft vrezen dat voor de gemeente hogere
kosten wegens onderhoud en verbetering van de nieuwe meg kunnen ont-
staan.
f