28 Augustus 1953» 63
geasphalt eerde rijwielpad practisch nimmer wordt gebruikt en de rij
baan te smal is, is door de Nederlandse Heide Maatschappij een bestek
en begroting opgemaakt voor het verbreden van de Wouwbaan door gedeel
telijke opbreking van het rijwielpad en verharding van de groenstrook
tussen het rijwielpad en de rijweg, alsmede het rooien van de eiken
boompjes in de groenstrook. De kosten hiervan worden geraamd op
22.515,==.
Dhr. ÜITDEWILLIGEN merkt op, dat deze weg hoofdzakelijk wordt gebruikt
door de militairen, die van het vliegveld naar hun woningen op het
Duint jest err ein rijden. In verband hiermede wenst hij, dat dit object
eerst dan zal worden uitgevoerd, nadat door het Ministerie van Oorlog
een oplossing is gegeven voor de openstelling van de Wouwbaan, de
uitmonding van de riolering en de lozing van het water van de vlieg
basis.
Dhr. VERST/IJVER stemt het dhr. ïïitdewilligen in.
Dhr. RENS wil voor de laatste maal zijn instemming betuigen met een
wegverbetering in de dorpskom, terwijl de buitenwegen in de omgeving
van de Heiüiolen in slechte staat blijven verkeren. Hij vraagt zich
eenter af of Gedeputeerde Staten t.z.t. nog wel goedkeuring zullen
verlenen aan het crediet voor de verbetering van de vfhaa straat,
nadat kortelings een crediet is verstrekt voor de verbetering van
de Wouwbaan.
Dhr. VERSWIJVER attendeert er op, dat de rioleringsbuizen in de Wouw
baan eigenlijk te klein zijn voor de afwatering van het verbrede ge
sloten wegdek.
De VOORZITTER antwoorat, dat de Wouwbaan weliswaar voor een groot deel
ten diensue is ran het vliegveld, doch dat ook door verschillende in
gezetenen gebruik van deze weg wordt gemaakt. Voorts kan goede hoop
gekoesterd worden, dat de Wouwbaan toch nog, opengesteld zal worden
door het Ministerie van Oorlog. Wat de riolering betreft: bij het open
stellen van het rioleringsplan der gemeente wordt nauw samengewerkt
met de B.A.B.O.V. om tegelijkertijd ook de riolering van het vlieg-