I
Ti
arl
I'
29 December 1952. 244
zijnde rioleringsplan. De meest urgente gedeelten zouden zo spoedig
mogelijk moeten worden uitgevoerd.
Tenslotte is het wens van burgemeester en wethouders om over te gaan
tot het slopen van de 12 stenen noodwoningen op het Duintjesterrein.
Deze woningen voldoen niet meer aan redelijk te stellen eisen. Het
ministerie van wederopbouw en volkshuisvesting kan zich er mede vere
nigen, dat deze woningen worden gesloopt. Het ligt dan in de bedoe
ling om elders in de gemeente enige kleine sobere woningen te bouwen
voor de huisvesting van deze gezinnen. Hierdoor zou uit een oogpunt
van volkshuisvesting een betere toestand worden geschapen, terwijl
anderzijds door het verdwijnen van deze onooglijke woningen het aan
zien en de .entree van het Duint jesterrein vanaf de Putseweg zal wor
den verbeterd.
De heer VDRSWIJVHR merkt op, dat hij bij de behandeling van de begro
ting 1952 reeds heeft verzocht om de nodige aandacht te besteden aan
het onderhoud van de gemeentewegen. Hij is er van overtuigd, dat bur
gemeester en wethouders geen overdreven grote kosten willen maken,
maar anderzijds meent hij, dat op de duur verschillende bezuinigingen
van thans later grotere kosten zullen vergen. Z.i. is dringend verbe
tering nodig van de volgende wegen:
1. Weg door Prins Karelpolder: de keibestrating wordt steeds slecnter:
2. Weg van station naar Gat er spolderdeze heeft geen voldoende afwa
tering en staat zodoende vaak onder water, hetgeen niet bevorder
lijk is voor de grondslag van de weg;
3. Weg naar dé Heimolen: reeds in 1952 werd besloten tot verbetering
van deze weg;* er is echter nog niet mee aangevangen, alhoewel net
hoog nodig is, indien men grote kosten in de naaste toekomst bij
het aanbrengen van de slijtlaag wil vermijden;
i-j. Verbindingswegje tussen v/ouwbsan en Zandfort: het provisorisch aan
velegd wegje is door Landbouwherstel opgebroken en nu moet het ver
keer plaats vinden over het stuk braakliggend bouwland. Waarom
koopt de gemeente niet een strookje grond aan om een behoorlijk
- r
1
V
W r. i