£l-o-1937.
vliegveld.
De voorzitter antwoordt hierop ontkennend} zoodra morelijk
zegt hij toe de noodige mededeelingen dienaangaande te
zullen doen.
De..heer Verswij ver vraagt, of de K.L.M. in kennis gesteld
is met de ongeschiktheid vam het terrein om te landen.
De voorzitter deelt mede, terzake het bureau voor de lucht
vaart te s-Gravenhage te hebben increlioht, welk bureau op
zijn -Wriéht wel de K.L.M. op de hooerte zal hebben gesneld.
De heer HUS3aarts vraagt, of burgemeester en wethouders
rekening gehouden hebben met den weg naar het vliegveld,
die dit jaar van een nieuwe ferlaag zal moeten worden voor
zien.
De veorzitter dealt mede, dfct zulks de aandacht heeft van
het d.gelijksch bestuur, dooh dat niet mae worden vergeten,
dat hiermede een uitgaaf van ongeveer 2.200,zal zijn
gemoeid.
De. heer Verswij ver meent, dat bedoelde weg niet geschikt is
voor allerlei landbpuwverkeerZou het vliegveld worden
prijsgegeven en dit terrein als bouwgrond worden bestemd,
dan is deze weg niet houdbaar.
Dit ontlokt den voorzitter de opmerking, dat de heer Vera-
wijver het vliegveld, dat jaarlijks duizenden guldens zal
kosten, wil houden ter wille van de we^en.
De heer Varswijvei^bespreekt alsdan de ontginning van het
vliegveld. Spreker zegt geen geloof te hechten aan de rap
porten, omdat het verleden meermalem het tegendeel heeft
bewezen. Overiger->imerkt hij op, dat verkaveling- van het
vlieg-veld ook duizenden gulden^ zal kosten.
De voorzitter zest, dat de gemeente beschikt over.een rap-
port van de Heide maatschappij, die in deze toch deskundig
geacht moet worden. Spreker acht z^ch niet bevoegd in deze
critiek uit te oefenen op een rapport van die instelling.
Kent iemand misschien andere," deskundigen, dan zullen bur
gemeester en wethouders dit gaarne vernemen.
yV
V
4-