een as zou "breken,dan komen die lieden dadelijk naar het
uemeentenuis om schadevergoeding.|jet is en blijft een moei
lijke zaak,doch spreker zal,als Hoofd van Politie,trachten
die aangelegenheid nader onder het oog te zien.
Niets meer te behandelen zijnde en niemand meer het woord
verlangend sluit de Voorzitter de openoare vergadering en
wordt tot oesloten zitting overgegaan.
BESLOTEN ZITTING.
De Voorzitter stelt aan de orde het in openbare vergadering
naar deze zitting gerenvoyeerde voorstel van Burgemeester en
Wethouders in zake de wijziging van het Raadsbesluit van 33
Augustus 1933 betreffende de aanoesteding van rijloon.
Hierna zet de Voorzitter dit voorstel nog eens in den breede
uiteen,waaruit blijkt,dat het de bedoeling is,dat voor het
jaar 1936 het rijloon om beurten aan voerlieden wordt opgedrage
en het Dagelijksch Bestuur het tarief vaststelt.
WETHOUDER MELSEN licht thans het voorstel van Burgemeester
en Wethouders nader toe.Spreker merkt op,dat het de bedoeling
van het Dagelijksoh Bestuur isrfoovhun College de voerlieden
uit den kring,waar zij wonen,om beurten aan te wijzen tegen
een door hun College vastgestelden prijs.Indien een voerman
te Hoogerheide woonachtig,in Woensdrecnt moet rij den,gaat er
teveel tijd verloren.Hierom acnt hij het wenscnelijk,dat de
voerlieden slechts rijden in hun eigen kring.
De Heer Goris is de meening toegedaan,dat,wanneer de voer
lieden in hun eigen kring moeten rij den,die te Hoogerheide
niet veel werk meer zullen heooen,wijl hier niet veel te
rijden zal zijn.
Wethouder Melsen zegt,datwanneer de kringverdeeling wordt
toegepast zooals deze nu luidt,er bijna in iederen kring
voldoende werk zal zijn,doch uit den aard der zaak valt er
voor het eene wegencomplex meer te rijden dan voor het andere.
De Heer van Wijk meent te mogen concludeeren uit hetgeen
Wethouder Melsen thans gezegd heeft,dat het de bedoeling is