17 daal geen maatregelen treft, na een maand tot sluiting van de installatie zal worden overgegaan. Hij kan vanuit zijn positie niet beoordelen of dat groot spraak is. Aangaande de consequenties merkt hij op dat een mogelijke sluiting voor de verwerking van het Willemstadse huisvuil geen enkele consequentie heeft. Het streekgewest heeft rond begin 1992 de beslissing genomen dat het huisvuil van de voormalige V.V.R.-gemeenten zonder verdere beraadslagingen en besluiten op vuilstortplaats "Kragge II" gedeponeerd kan worden, indien Heeren Vuilverbran ding Roosendaal stilgelegd zou worden. Op dit moment wordt nog 50% van het huisvuil van de voormalige V.V.R.-gemeen ten verbrand. Met Heeren Vuilverbranding Roosendaal is een overeenkomst geslo ten dat tot 1998 50% van het huisvuil bij de installatie moet worden aangebo den. Verder zegt hij: "Aan de ene kant levert het stilleggen nog een voordeeltje voor de gemeente op want wij kunnen het huisvuil aanbieden voor de stortprijs, welke geldt voor de stortplaats "Kragge II". Bij de vuilverbranding moeten we namelijk b.t.w. betalen en bij de stortplaats hoeft dat niet. Aan de andere kant weten we ook dat er gesprekken gaande zijn om de vuilver branding aan te passen, zodat huishoudelijke afvalstoffen vanuit de provincie Zuid-Holland kunnen worden verbrand. Wanneer die sessie verwezenlijkt is, zal er mogelijk een bepaalde tegemoetkoming voor de voormalige V.V.R.-gemeenten in het verschiet komen vanwege het geleden kapitaalverlies bij de overdracht van de vuilverbrandingsinstallatie van de voormalige V.V.R.-gemeenten aan Heeren." Niets meer aan de orde zijnde sluit de voorzitter vervolgens onder dankzegging voor een ieders inbreng, de vergadering. Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad der gemeente Willem stad gehouden op 9 februari 1993. 13Sluiting.

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1993 | | pagina 17