3
Hij vraagt om, met het rapport in de hand, de situatie op het grondgebied
van de gemeente Willemstad te analyseren en te bekijken of men aan de
aanbeveling van de bond wil voldoen.
Vervolgens merkt hij naar aanleiding van ingekomen stuk nummer 5 op uit
het schrijven te hebben begrepen dat de gemeente haar belofte over de
gunning van een bouwproject niet is nagekomen.
Hij vraagt, gezien de aard van het schrijven, om uitleg over de bij dit
soort zaken in het algemeen te volgen procedure en de gevolgde procedure
in dit geval.
Namens de V.V.D.-fractie vraagt de heer Hoekwater naar aanleiding van
ingekomen stuk nummer 4 om de situatie ter plaatse van de kruising
Helsedijk Steenpad te bezien tegen het licht van het toegezonden
rapport
Met betrekking tot ingekomen stuk nummer 5 vraagt hij vervolgens: "Wat
zijn de zakelijke overwegingen geweest om Onniré Projectontwikkeling b.v.
niet te laten participeren in het plan van realisering van seniorenwoning
en in het bestemmingsplan "Kloosterblok, fase 2"."
Namens de C.D.A.-fractie sluit de heer Groeneveld zich, met betrekking tot
ingekomen stuk nummer 5, aan bij de reeds gemaakte opmerkingen.
De heer Kamp geeft naar aanleiding van de opmerkingen met betrekking tot
ingekomen stuk nummer 4 aan dat in de regio Roosendaal niet overal sprake
is van aansluiting op een goede fietsroute.
Vervolgens haalt hij aan dat in het verleden wel eens een plan is aange
dragen waarbij de Westdijk was betrokken.
Ook de gemeente Willemstad heeft een aantal wensen, aldus de heer Kamp. We
lopen echter elke keer weer tegen het feit aan dat van rijks- en provin-
ciewege bij subsidiëring altijd tellingsgegevens worden gehanteerd.
Hij haalt in deze als voorbeeld aan de realisering van een fietspad langs
de Noordlangeweguit tellingen is daarbij toen gebleken dat er een
onvoldoende aanbod van fietsers was om voor subsidie voor de aanleg in|
aanmerking te kunnen komen.
Verder geeft hij aan dat er nog meer wensen zijn, zoals een fietspad langs
de Stadsedijk, doch dat de daarvoor benodigde investeringen het lokale
draagvlak ver te boven gaan.
Vervolgens merkt hij op het zeer belangrijk te vinden dat de verkeersvei
ligheid in de gaten wordt gehouden.
De situatie ter plaatse van de kruising Steenpad Helsedijk zal worden
bekeken in het kader van de aanpak van het Steenpad, aldus de heer Kamp.
De heer Munters geeft naar aanleiding van de opmerkingen met betrekking
tot ingekomen stuk nummer 5 aan dat het college heeft gekozen om in zee te
gaan met een bouwbedrijf, in dit geval Osdo, en niet met een projectont
wikkelaar, daar de lijnen met een rechtstreekse bouwer wat korter lopen
dan met een projectontwikkelaar.
Verder zegt hij: "Er zijn nog een paar bijkomende redenen waarom we voor
dit bedrijf hebben gekozen. Een daar van is dat we in onze gemeente
meerdere bouwers hebben welke met een bepaalde regelmaat activiteiten
ontwikkelen. We hanteren in deze een soort rouleersysteem en waren van
mening dat Osdo in dit geval weer aan bod kon komen."
Tot slot geeft de heer Munters aan dat een antwoord in de richting van
Onniré Projectontwikkeling b.v. niet is uitgegaan, daar het geen vaste