-3- 2. schrijven van de Rijksdienst voor de Monumentenzorg te Zeist van 6 april 1992, waarbij wordt toegezonden een afschrift van het besluit tot het niet aanwijzen van het pand Voorstraat 15 17 als beschermd monument 3. schrijven van het Werkvoorzieningsschap West Noord-Brabant van 17 april 1992, waarbij wordt, toegezonden het ontwerp-resumé van de openbare vergadering van het algemeen bestuur van het werkvoorzieningsschap, gehouden op 30 maart 1992; 4. schrijven van de Regionale Stichting Gekoördineerd Ouderenwerk De Noord-Westhoek van april 1992, waarbij wordt toegezonden de jaarrekening 1991 en het jaarverslag 1991; 5. schrijven van de Gemeenschappelijke Medische Dienst te Breda van 13 april 1992, betreffende voorzieningenverstrekking aan gehandicapten 6. schrijven van het Provinciaal Steunpunt Natuur en Milieu Edukatie Noord-Brabant te Tilburg van 23 maart 1992, betreffende ongewenst reklamedrukwerk 7. schrijven van de Stichting Natuur en Milieu te Utrecht van 7 april 1992, betreffende het gebruik van vervuilde bouwstoffen; 8. schrijven van de gemeente Binnenmaas van 8 april 1992, waarbij wordt toegezonden een afschrift van de door de raad der gemeente Binnenmaas aangenomen motie betreffende een onderzoek naar een ondergrondse aanleg van de Hogesnelheidsspoorlijn (HSL); 9. verslag van het Buro Halt West-Brabant over de periode van 1 januari 1992 tot 1 april 1992; 10. schrijven van het Regionaal Bestuur voor de Arbeidsvoorziening in de regio Westelijk Noord-Brabant te Bergen op Zoom van 10 april 1992, waarbij wordt toegezonden het regionaal meerjarenbeleidsplan 1992-1996 voor de regio Westelijk Noord-Brabant; 11. arbeidsmarktverslag per ultimo maart 1992 van het gewest Roosendaal van het Gewestelijk Arbeidsbureau Roosendaal. Aangaande ingekomen stuk nummer 8 merkt de heer Hoekwater namens de V.V.D.-fractie op dat het college voorstelt om het stuk voor kennisgeving aan te nemen. Hij is een andere mening toegedaan. Hij is aanwezig geweest op een mini-symposium op 22 april 1992 in de gemeente Cromstrijen. Tijdens dat symposium zijn ontwikkelingen geschetst, welke toch zeer de moeite waard zijn, aldus de heer Hoekwater. Hij denkt dat indien men het stuk voor kennisgeving aanneemt, men zich zelf te kort doet. De H.S.L. zal onder het Hollandsch Diep door moeten. Die doorgang kan op 2 manieren worden gerealiseerd, namelijk door middel van uitgraven danwel boren van een tunnel. Hij denkt dat het graven van een tunnel ernstige problemen zal opleveren voor de bereikbaarheid van Willemstad. Verder merkt hij op dat bij een geboorde tunnel het D-trace, welk tracé via Tonnekreek loopt, weer in beeld komt. Een en ander betekent dat de gemeente Willemstad geheel gevrijwaard zou kunnen blijven van alle problemen, welke de aanleg van de HSL met zich mee brengt

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1992 | | pagina 90