- 5 -
De heer Kamp voegt hieraan toe dat ook inhoudelijk gezien ingestemd kan
worden met de verordening. Gelet op de structuur van de verordening is
artikel 12 een lex speciales, welke via lid 2 terug verwijst naar het
reglement als bedoeld in de wet. Artikel 12 is dus met voldoende wettelijke
waarborgen omgeven.
De voorzitter zegt toe dat de opmerkingen van de heer Hoekwater aan de
V.N.G. voorgelegd zullen worden. Het nog vast te stellen reglement zal in de
commissie A.B.Z. worden behandeld.
Zonder verdere beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming wordt
overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten de
"verordening persoonsregistraties gemeente Willemstad" vast te stellen.
Intrekking en wijziging gemeenschappelijke regeling voor het ophalen van
huisvuil
le termijn
Namens de fractie van de V.V.D. vraagt de heer Boertjes of er al gesproken
is over vervanging van de vuilnisauto, in die zin dat daaromtrent bepaalde
afspraken zijn gemaakt.
Antwoord le termijn
De heer Munters antwoordt dat getracht wordt tot en met 1992 met de
huidige huisvuilwagen door te gaan.
Dan zal ook bekend zijn of er gescheiden ingezameld dient te worden en zal
waarschijnlijk het PAP II van kracht zijn.
Bekend is dat de huidige wagen niet geschikt is voor gescheiden inzameling.
Mocht voor 1992 de wagen kapot gaan en echt niet meer te repareren zijn, dan
zal met de gemeente Fijnaart bekeken worden wat de wagen nog waard is. De
opbrengst zal dan volgens de verdeelsleutel aan de gemeenten uitgekeerd
worden.
Zonder verdere beraadslaging en hoofdelijke stemming wordt overeenkomstig
het voorstel van burgemeester en wethouders besloten tot vaststelling van de
gemeenschappelijke regeling voor het ophalen van huishoudelijk afval in
Fijnaart en Heijningen en Willemstad.
Financiering Sociale Woningbouw
le termijn
Namens de fractie van de P.v.d.A. zegt de heer Kamp voor 1990 accoord te
kunnen gaan met het voorstel.
Echter, voor de langere termijn vindt hij dit niet een bevredigende
oplossing.
Het beleid van de overheid is erop gericht het woningenbestand over te doen
aan de woningbouw-corporatiesdoch via de "achterdeur" blijven gemeenten
aansprakelijk.
Gelet op de voor- en nadelen die aan de drie financieringsvormen kleven is
hij met geen van drie gelukkig, mogelijkheid twee springt er nog het beste
uit, ondanks het financiële risico dat er aan kleeft.
Hij vraagt of er eventueel met de V.N.G. in overleg getreden kan worden voor
het zoeken naar een andere oplossing, zodat een gezamenlijk gemeentelijk
standpunt ingenomen kan worden.
Namens de fractie van de V.V.D. zegt de heer Hoekwater voor 1990 accoord
te kunnen gaan met het voorstel. Naar zijn mening blijkt uit de stukken dat
de gemeente ook voor de jaren na 1990 hetzelfde beleid wil blijven volgen.