-10- wordt verstaan onder: recreatief nachtverblijf: het zich bevinden op of in een kampeerplaats of in een kampeermiddel tussen 22.00 en 06.00 uur en dat voorziet in het hoofdinkomen van de aanvrager van de vrijstelling Vervolgens geeft u op pagina 4 argumenten en het advies aan om dat verzoek van Camping Bovensluis af te wijzen. Wij vonden het onduidelijk, begrepen er niets van en konden het verzoek van Camping Bovensluis niet plaatsen. Bij nadere bestudering ontdekten we dat Camping Bovensluis weliswaar heeft ge schreven "artikel 1 lid 5" maar bedoeld mo-et hebben "artikel 1 lid 15" en dat werpt een geheel ander licht op de zaak. Voegen we de door Camping Bovensluis voorgestelde regel toe aan artikel 1 lid 15 dan komt er te staan: wordt verstaan onder: agrarisch bedrijf: onder agrarisch bedrijf als bedoeld in artikel 21, lid i, van de wet wordt verstaan een bedrijf dat bestemd is, en gebruikt wordt, voor het voortbrengen van produkten door middel van het telen van gewassen en/of houden of het fokken van vee en dat voorziet in het hoofdinkomen van de aanvrager van de vrijstel ling. Meneer de voorzitter, dat deze zin behoort bij artikel 1 lid 15, blijkt uit de artikelsgewijze toelichting die we aantreffen bij uw voorstel. Daar lezen we: Op basis van artikel 21, lid 1 van de Kampeerwet kunnen burgemeester en wet houders door het afgeven van een vrijstelling het kamperen bij de boer toestaan. Een nadere omschrijving van een agrarisch bedrijf in artikel 1 lid 15 van de verordening beoogt de werking van het artikel in de Kampeerwet te beperken tot die gebouwen in het buitengebied die ook daadwerkelijk een agrarische produktie functie hebben. Deze inperking is volgens de toelichting nodig om aan de bedoelingen van de wet gever te voldoen. Vervolgens staat er: Afhankelijk van de plaatselijke situatie kan het wenselijk zijn om deze defi nitie verder aan te scherpen door er aan toe te voegen: en dat voorziet in het hoofdinkomen van de aanvrager van de vrijstelling. Meneer de voorzitter, de CDA-fractie wil elke mogelijkheid aangrijpen om de orde en rust, de veiligheid, de welstand, de gezondheid en de milieuhygiëne, en de natuur- en landschapsbescherming, zoveel mogelijk te waarborgen. Wij stellen u dan ook voor de bedoelde zdn aan artikel 1 lid 15 toe te voegen. De voorzitter zegt dat het college inderdaad genoemd schrijven heeft ontvangen van de directie Camping Bovensluis b.v. Het college heeft dit verzoek op een andere wijze geïnterpreteerd dan de fractie van het CDA dat heeft gedaan. Mocht het zo zijn dat Camping Bovensluis bedoelt heeft te schrijven artikel 1 lid 15, dan is ook het college bereid de zin "en dat voorziet in het hoofdin komen van de aanvrager van de vrijstelling"aan te passen. Het college zal hierover contact opnemen met de directie van Camping Bovensluis Dat het college bereid is deze wijziging op te nemen is vrij logisch omdat de strekking reeds voortvloeit uit het bestemmingsplan Buitengebied. Nochthans is het wel zo dat moet worden uitgegaan van hetgeen is geschreven en niet van hetgeen misschien bedoeld is te schrijven. Vervolgens stelt de voorzitter voor in contact te treden met de directie van Camping Bovensluis om na te gaan wat exact de bedoeling is van het verzoek. Mocht het inderdaad de bedoeling zijn dat de bewuste zinsnede wordt opgenomen achter artikel 1 lid 15 zal de verordening, zo de raad daar mee accoord kan gaan, in die zin worden aangepast. De heren Tuinman en Boertjes gaan hiermede 'béiden namens hun fracties accoord. De heer Van der Sluijs vraagt vervolgens of het college zelf niet op het idee is gekomen dat een ander artikel werd bedoeld. -Overigens-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1987 | | pagina 60