-16- De heer Munters deelt mede dat het college niet van plan is de schuur Kerkring 40 voor langer dan enkele maanden te verhuren. Wanneer de schuur voor langere tijd verhuurd wordt, is het niet uitgesloten dat de huur moeilijker opzegbaar wordt. De verhuur van de schuur aan het bouwbedrijf is vanwege het gemeentebestuur een vriendelijkheidsgebaarHiermee wordt ook de gemeenschap een goede daad bewezen. Er moet door het bedrijf nog behoorlijk wat onderhoudswerk in Willemstad worden verricht, ook aan woningwetwoningen. Het kostenplaatje voor die werkzaamheden is wat vriendelijker als het bedrijf in de onmiddellijke omgeving over de benodigde materialen kan beschikken. Als de onderhoudswerkzaamheden over enkele maanden uitgevoerd zijn, zal het bouw bedrijf elders een onderkomen moeten zoeken. Als dat niet lukt, is het erg jammer; de verhuur van de schuur Kerkring 40 zal echter niet worden verlengd. De heer van den Enden vraagt of het burgemeester en wethouders bekend is dat er heel binnenkort machines in de schuur worden geplaatst. Als dat het geval is, zal er sprake zijn van een bedrijf. De heer van den Enden wil hiervoor maar waarschuwen. De heer Munters antwoordt dat het bij het college niet bekend is dat er machines geplaatst worden. Dat is ook niet de afspraak. De afspraak met Albouw is dat er wat hout in de schuur opgeslagen mag worden ten behoeve van onderhoudswerkzaamheden onder andere te verrichten aan woningwetwoningen. 2. "Via bewoners van de Stadsedijk bereiken ons berichten, dat er de laatste tijd steeds harder door het verkeer wordt gereden (Stadsedijk). Zou een snelheidsaanpassing niet overwogen kunnen worden? Bijvoorbeeld een maximum snelheid van 70 km.?" De voorzitter zegt dat een ieder kan constateren dat er op de Stadsedijk hard gereden wordt. Of er de laatste tijd steeds harder gereden wordt is niet bekend. Het kan best zo zijn dat dit het geval is. Het treffen van een verkeersmaatregel waarbij de snelheid via de plaatsing van borden aan een bepaald maximum wordt gebonden, moet, omdat de Stadsedijk buiten de bebouwde kom is gelegen, door het provinciaal bestuur geschieden. Het college zal hierover met de gedeputeerde staten contact opnemen. De voorzitter wijst er wel op dat het op bepaalde wegen (en als voorbeeld noemt hij de Oude Heijningsedijk,onmogelijk is afdoende maatregelen te nemen ten einde te bewerkstelligen dat bestuurders van motorvoertuigen 50 km. per uur gaan rijden. Het is de vraag of een snelheidsbeperking voor de Stadsedijk tot 70 km. afdoende is. Voorts is het de vraag of het provinciaal bestuur bereid is een dergelijke maatregel te treffen. De voorzitter zegt toe dat de problematiek bij de gedepu teerde staten aangekaart zal worden. De heer van der Sluijs denkt dat een snelheidsbeperking tot 70 km. een stap in de goede richting is. 3. "Een vraag over het braakliggend terrein "Bohan" in plan Noor dlangeweg is nu voor de zoveelste keer aan de orde: Wat denken burgemeester en wethouders hieraan te doen? Het terrein wordt zo langzamerhand een illegale stortplaats! Op allerlei terrein in de gemeente treffen we maatregelen om overlast tegen te gaan. !aar het plan "Bohan" blijft zoals het is: een ziek gezwel in de brillantinde gouden Delta." De voorzitter antwoordt dat het college recentelijk met de directie van "Bohan" eeft onderhandeld over wat er nu toch eigenlijk te doen valt. Het is zo dat in et voorjaar van 1984 er een plan geweest is, waarmee is geadverteerd, om een gedeelte van het terrein te bebouwen met 11 woningen. eze woningen zijn te koop aangeboden voor een alleszins acceptabele prijs. Het aantal gegadigden voor die woningen was zo minimaal dat "Bohan" van het plan moet afzien. -Het-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1984 | | pagina 76