-13- Als de bromfietsen in de Raadhuisstraat geplaatst gaan worden, zal het voor malig raadhuis bij het starten als klankbord gaan fungeren met als gevolg geiuidoveriast. Wanneer de bromfietsen aan de havenkant geparkeerd worden kan uj-uf eei? mindere Sfeluidweergave worden verwacht. Die locatie is dan wellicht^het geschikst van alle ongeschikte plaatsen. !^n^rHCtie^T dG P:V,d-A* heeft als alternatief de Redance als parkeerterrein voor de auto s van ligplaatshouders niet genoemd. Er is wel aan gedacht. Burgemeester en wethouders zouden eens van gedachten kunnen wisselen met de mensen die bezwaar hebben tegen het parkeren op de Redance. Een parkeerterrein aldaar zou een groot probleem binnen de vesting oplossen. Het buiten de be bouwde kom houden van de langparkeerders is de meest effectieve oplossing. Het inschakelen van een adviesbureau ziet de fractie van de P.v.d. A. niet van dp\/eatwnirmandabGt0r °P h°ügt0 Van de Problematiek dan de bewoners dan die fhanic T adviesbui;eau zal BBBn andere maatregelen kunnen voorstellen ziin dat ïeaenWH Hn VO°rgesteld: Het 0niS0 oordeel van een adviesbureau zou wat hun 5 h taewoners van Willemstad gezegd zou kunnen worden dat alles wat hun aangedaan is, is aangedaan door deskundige mensen. Dat zou wel een last van de schouders van de raadsleden nemen. De heer Manneke heeft nimmer vernomen welke kosten gemoeid zijn met het inscha kelen van een adviesbureau. Bij het voorstel omtren? het voorbereidingsbeslSr ge°en aZ?Bovensluis is in eerste instantie wel en in tweede instantie geen gebruik gemaakt van de diensten van een adviesbureau. Als er voor ruimtelijke ordening aangelegenheden gebruik gemaakt wordt van een oolTm tTU Z18t.de heer Manneke niet in waarom het inschakelen van een bureau en herl^pronn21en^an jp8nde Problematiek als die van het verkeer sn net: parkeren zou kunnen gelden» De heer van^^dsnJHil komt terug op het gestalde ten aanzien van het parkeren van wust datT hr ™ldd00Pad van de Voorstraat. Hij is er zich zeker van be- aezpnri S bromfietsen daar niet behoren te worden geplaatst. Duidelijk is gezegd dat van alle slechte oplossingen, dit momenteel de minst slechte is. dp hnSn H mogei1J^ziJn dat ar zodanige voorzieningen ter bescherming van DB hepr vin H g0troffen da^ de bromfietsen er toch geplaatst kunnen worden, thans is n? t ZDU aan ,de verkeerssituatie in de Achterstraat zoals die Boven en Bpn T Veranderen- behoeft het eenrichtingsverkeer aan de Er zullen MThiV. word0n gedraaid. Hier kleven ook nadelen aan. zuilen bijvoorbeeld parkeerplaatsen verdwijnen op de Bovenkade. gedeelteebestemS daPaadhfsstraat 3jlegen langs de parade is typisch een weg- autove^keor h ±S Straat ^schikt voor veelvuldig Groenstraat vin d R hh hGt al gebsuren dat auto»s komende uit de tede inschieten? Raadhuiss^aat de Voorstraat oversteken en dan de Boven- °0 ^£2£zitter zegt dat er inderdaad rond gereden moet worden om vanaf het par- Ïn^rhïr °P ?Bt haVenhoofd d0 mating in te komen als er bij de wlteSooït eenrichtingsverkeer vanuit de stad is ingesteld. Dat is een facet van het' ge! krachten Daar is wordt genomen ontstaan er altijd tegen- rio en« Daar1 is het college zich van bewust. Dat behoeft in de filosofie van nadïliat ?1Bt tB beiekene0 dat d0 Proef daarom niet doo? moet gaan! L De heer rilTfiC n Pr°Bf m°0ten °°k aan het licht Staan als r BS8r be0ft er terecht op gewezen dat er geluidoverlast zal ont- Ook pen er.bJ°mfletsGn voor het voormalig stadhuis geplaatst gaan worden. t kBnB IÏC HngS r an de Acht0rstraat levert neveneffecten op. De zaak Voorstra die zin worden overdreven. Alle middenstanders die aan de De nndpVn 2?° f 90C°n^onteerd met eenrichtingsverkeer. De nadelige effecten ten aanzien van de Achterstraat wegen niet oo teaen da 0?krkomtnheteLani1Ptnt °P dB ,h°8k bandpoortstraat-iAchterstraat verdwijnt. Achterstraat Kl Z1°h °Verdag °PstoPPingen voordoen in de Achterstraat. De zaak kan nu iets beter gereguleerd worden. Als er sprake van dat wrfcaar ds Achterstraat te bereiken kiloeeters omi,oet rijSn" zeC -te-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1980 | | pagina 43