-10- Parkeerwoorzienijig_ nabij Arie de Witpark. Op grond van het voorafgaande hebt u begrepen dat wij ook met dit voorstel kunnen meegaan, rnaar ook ditmaal niet zonder de nodige op- of aanmerkingen. U stelt.dat er 22 parkeerplaatsen aangelegd worden, inclusief de 7 bestaande. Volgens mij moet dat zijn: xnclusief de 14 bestaande. De uitbreiding zou dan niet 15, maar 8 parkeerplaatsen betreffen. Er zijn bezwaren ingekomen tegen deze parkeervoorziening. Er zouden voldoende parkeerplaatsen in de omgeving voorhanden zijn. In uw antwoord aan de heer Schuiten, Ds. Schoutenlaan 10, d.d. 24 mei 1978 staat de historische zin: "Voor het overi.ge is er voldoende parkeergelegenheid in de wijk Noordlangeweg beschikbaar". Ook hier weer een schijnbare tegenstrijdigheid. U bent gedeeltelijk tegemoet gekomen aan de bezwaarden. Het openbare pad Ds. Schoutenlaan 1 t/m 11 wordt gesloten verklaard voor mo torvoertuigen op meer dan twee wielenMet uw opmerking dat met het instellen van éénrichtingsverkeer voor de Ds.Schoutenlaan-Pastoor Jutenlaan-Callenburgh- laan-Ds. Sanderslaan geen algemeen verkeersbelang is gediend, kunnen wij het eens zijn, hoewel het een ietwat koud argument is. Verplaatsing van de parkeerproblematiek naar de Pastoor Jutenlaan lijkt ons geen oplossing te zijn. U hebt geprobeerd tegemoet te komen aan de bezwaren van de bewoners van de Ds. Schoutenlaan 1-11 door een strook van 3m* dichte beplanting aan te leggen tussen de achterzijde van hun woningen en de aan te leggen parkeerplaatsen. De overlast voor de bewoners zal daardoor zeer beperkt worden. Mag ik voor wat betreft dit laatste ook uw aandacht vragen voor de overige bewoners van percelen rondom het Arie de Witpark? Abraham y\_ndrleslaan Het probleem lijkt hier te zijn dat de bewoners elkaar onderling niet goed verstaan. Dat is het gegeven. Het probleem zou hier zijn dat op parkeer plaatsen aanhangwagentjes geplaatst warden. IJ wekt de indruk dat het probleem opgelost zou zijn als het parkeren van aan hangwagent jes verboden zou zijn. Ik meen te weten dat de behoefte groter is dan de eventueel daardoor vrijkomende plaats. Mijn fraktie verzoekt u de studie omtrent aanpassing van de Algemene Politie verordening zo snel mogelijk af te ronden. Is aanpassing mogelijk, maar blijkt het effect nihil te zijn, geven wij u ernstig in overweging alsnog extra parkeerplaatsen op het binnenterrein aan te leggen. En natuurlijk in ieder geval als de aanoassing van de Algemene Politieverordening niet mogelijk zou zijn. Het kostenaspect kan in dit geval geen rol spelen. De kosten voor de aan leg van 4 extra parkeerplaatsen worden geraamd op f. 10.000,dus ƒ.2.500, per plaats. Dat is exact hetzelfde bedrag per plaats dat u bereid bent uit te geven in de Dr. Jan van den Tempellaan. Wij vragen ons af waarom hier wel kan wat daar niet kan. Met betrekking tot de Katharina de Vrieslaan constateert de politie dat daar niet verkeersbelemmerd wordt geparkeerd. Het doen ophalen van huisvuil op de door u voorgestelde plaatsen (bij de woningen nas, 2 en 10zou bevorderd moeten worden. Uw voorstel met betrekking tot te treffen verkeersmaatregelen in de Abraham Andrieslaan en Ds.Schoutenlaan, overigens overeenkomstig de verzoeken van de bewoners van de woningen Abraham Andrieslaan 7 en 9 en Ds. Sanderslaan 10, respectisvlijk DsSchoutenlaan 1-11 kan onze goedkeuring wegdragen. bent ook ook' tegemoet gekomen aan de wens van een aantal bewoners van de Van Wasse- naerlaan om bij de ingang van deze laan een bord "doodlopende weg" te plaat sen. Mijnheer de voorzitter, wat is overigens de zin van een voorstel als de borden reeds geplaatst zijn? Met uw argumentatie voor wat betreft het niet aanleggen van een verkeersdrempel kunnen we in grote lijnen meegaan. -Uw-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1980 | | pagina 124