-13-
vastgesteld worden dat het advies van Staatsbosbeheer in deze juist is geweest.
De heer Kamp wijst er op dat deskundigen zijn ingeschakeld. De bomen waren al
dood voordat het ging regenen. Dit betekent dat de bomen niet aan een te grote
hoeveelheid water dood zijn gegaan.
De heer van der Sluijs vraagt wie het advies heeft gegeven dat het niet nood
zakelijk zou zijn dat er een drainage wordt aangebracht.
De heer Munters antwoordt dat dit de Grontmij is geweest. Die heeft gesteld
dat draineren voor een korte tijd zinvol is, maar de wortels van de bomen zullen
binnen een half jaar de buizen aantasten en hierdoor wordt het functioneren van
de drainage uitgeschakeld.
2. Kunnen burgemeester en wethouders de fractie van de V.V.D. nader informeren
over de stand van zaken betreffende verkoop per inschrijving van de woning
Achterstraat 8.
De voorzitter antwoordt dat er één inschrijver was, die een dermate laag be
drag inschreef dat het college de gunning heeft aangehouden. In een volgende
vergadering zal het college de raad een nieuw voorstel doen.
3. Het fietspad aan de Voorstraat speciaal aan de zijde met de oneven nummers
vertoont enige diepe putten.
De verkeersveiligheid komt hierdoor in gevaar, terwijl ook na regenval wa
ter in de putten blijft staan.
Voetgangers enz. worden hierdoor onder-gespat wanneer auto's er door rijden.
Do voorzitter zegt dat overwogen moet worden of het geen aanbeveling verdient
de Voor-straat in 1981 te her straten
De heer vat, den Hil verzoekt op voorhand de ergste gebreken te herstellen,
Dit zegt de voorzitter gaarne toe.
De heer van der Sluijs merkt op dat de fractie van het C.D.A. bij de algemene
beschouwingen al enkele malen op de noodzaak tot herstrating van de Voorstraat
heeft gewezen. Tot op heden toe is er niets gebeurd. Aangedrongen wordt spoed
met het herstraten van de Voorstraat te maken.
Fractie van het C.D.A.
1. Naar aanleiding van de ingebruikneming van het rijwiel- en wandelpad
Helwijk-Willemstad is bij de fractie van het C.D.A. de vraag gerezen of het
niet noodzakelijk is dat nog een extra aanduiding wordt aangebracht, dat
bromfietsen niet op het rijwielpad mogen rijden. Voor de bromfietsen komende
richting Willemstad zou voor Helwijk reeds op het Steenpad (gedeelte gren
zende aan de Helsedijk) en op het fietspad zelf een inrijverbod geplaatst
moeten worden.
De voorzitter antwoordt dat onlangs in de vergadering van burgemeester en wet
houders is vastgesteld dat inderdaad de aanduiding voor bromfietsen dat het
verboden is over het fietspad te rijden, verbeterd moet worden. Getracht zal
worden dit zo helder mogelijk aan te geven. Voorkomen moet wel worden dat
het fietspad en het Steenpad een woud van borden worden.
De heer van den Enden merkt op dat het Steenpad verboden is voor fietsers. Een
brommer is ook een fiets met hulpmotor. Dit betekent dat op het aan het Steen
pad aanwezige bord een onderbord bevestigd moet worden dat het verbod niet
geldt voor bromfietsen,
2. Naai' aanleiding van enkele verkeersongelukken die zich de laatste tijd
hebben voorgedaan onder andere aan de Stadsedijk zou de fractie van het
C.D.A. de volgende vraag willen stellen omtrent de hulpverlening,
In een bepaald geval heeft het meer dan één uur geduurd voordat een arts
arriveerde om hulp te verlenen.
Kan er iets op gevonden worden dat een snellere hulpverlening gegarandeerd
wordt.
De voorzitter antwoordt dat nooit gegarandeerd kan worden dat er zeer snel
-hulp-