-13- vastgesteld worden dat het advies van Staatsbosbeheer in deze juist is geweest. De heer Kamp wijst er op dat deskundigen zijn ingeschakeld. De bomen waren al dood voordat het ging regenen. Dit betekent dat de bomen niet aan een te grote hoeveelheid water dood zijn gegaan. De heer van der Sluijs vraagt wie het advies heeft gegeven dat het niet nood zakelijk zou zijn dat er een drainage wordt aangebracht. De heer Munters antwoordt dat dit de Grontmij is geweest. Die heeft gesteld dat draineren voor een korte tijd zinvol is, maar de wortels van de bomen zullen binnen een half jaar de buizen aantasten en hierdoor wordt het functioneren van de drainage uitgeschakeld. 2. Kunnen burgemeester en wethouders de fractie van de V.V.D. nader informeren over de stand van zaken betreffende verkoop per inschrijving van de woning Achterstraat 8. De voorzitter antwoordt dat er één inschrijver was, die een dermate laag be drag inschreef dat het college de gunning heeft aangehouden. In een volgende vergadering zal het college de raad een nieuw voorstel doen. 3. Het fietspad aan de Voorstraat speciaal aan de zijde met de oneven nummers vertoont enige diepe putten. De verkeersveiligheid komt hierdoor in gevaar, terwijl ook na regenval wa ter in de putten blijft staan. Voetgangers enz. worden hierdoor onder-gespat wanneer auto's er door rijden. Do voorzitter zegt dat overwogen moet worden of het geen aanbeveling verdient de Voor-straat in 1981 te her straten De heer vat, den Hil verzoekt op voorhand de ergste gebreken te herstellen, Dit zegt de voorzitter gaarne toe. De heer van der Sluijs merkt op dat de fractie van het C.D.A. bij de algemene beschouwingen al enkele malen op de noodzaak tot herstrating van de Voorstraat heeft gewezen. Tot op heden toe is er niets gebeurd. Aangedrongen wordt spoed met het herstraten van de Voorstraat te maken. Fractie van het C.D.A. 1. Naar aanleiding van de ingebruikneming van het rijwiel- en wandelpad Helwijk-Willemstad is bij de fractie van het C.D.A. de vraag gerezen of het niet noodzakelijk is dat nog een extra aanduiding wordt aangebracht, dat bromfietsen niet op het rijwielpad mogen rijden. Voor de bromfietsen komende richting Willemstad zou voor Helwijk reeds op het Steenpad (gedeelte gren zende aan de Helsedijk) en op het fietspad zelf een inrijverbod geplaatst moeten worden. De voorzitter antwoordt dat onlangs in de vergadering van burgemeester en wet houders is vastgesteld dat inderdaad de aanduiding voor bromfietsen dat het verboden is over het fietspad te rijden, verbeterd moet worden. Getracht zal worden dit zo helder mogelijk aan te geven. Voorkomen moet wel worden dat het fietspad en het Steenpad een woud van borden worden. De heer van den Enden merkt op dat het Steenpad verboden is voor fietsers. Een brommer is ook een fiets met hulpmotor. Dit betekent dat op het aan het Steen pad aanwezige bord een onderbord bevestigd moet worden dat het verbod niet geldt voor bromfietsen, 2. Naai' aanleiding van enkele verkeersongelukken die zich de laatste tijd hebben voorgedaan onder andere aan de Stadsedijk zou de fractie van het C.D.A. de volgende vraag willen stellen omtrent de hulpverlening, In een bepaald geval heeft het meer dan één uur geduurd voordat een arts arriveerde om hulp te verlenen. Kan er iets op gevonden worden dat een snellere hulpverlening gegarandeerd wordt. De voorzitter antwoordt dat nooit gegarandeerd kan worden dat er zeer snel -hulp-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1980 | | pagina 113