MHxi.ucinn?' trjsv L btov bttCi:i9:ï'r.-L 1 'xixuc,-v X23 '-iflfj ftf:''If! in'j if. i - 'SSUR Xfi v biori'XRf 2 baop bloc a j:v i: v >o?.i i vb.5.x - t zstc v r-xxv, L'i .--M V V.-ii ofojrX.V ■Xv'jr'osi •>-n ;::.e c:l ;x,ilopo® Jail •v ■■■efe ö«tü*-i:,E-iKf:9® JÜWT ex.RaÊOJ: i-; ftisv 'v/i-fio. f ass si -'VI'r:i r-n I;2e;dviv±rvx>nl-x';hj: 'JV J: I- i'?;.;1 j'j. 2 f. X2:V;':i' "axtejrx i V.r Ci3'X:'.v.;V -y.: en parkeermaatregelen voor de vesting worden genomen. De voorzitter heeft er dan ook geen bezwaar tegen dat de voor de rondvraag ingediende vragen van zowel de fraktie van de PoV.d.A. als van de V.V.D, bij dit punt aan de orde worden gesteld. Deze vragen luiden als volgt: fraktie P.v.d.A. Verkeers- en parkeerproblematiek. "In de januari-vergadering is de verkeers- en parkeerproblematiek uitvoerig aan de orde geweest. U hebt toen enkele concrete voorstellen op tafel gelegd in verband met het toen aanstaande hoogseizoen» De fraktie van de Partij van de Arbeid betwijfelde destijds ten zeerste of de te treffen maatregelen voor voldoende verbetering zouden zorgen. Ook de overige frakties hebben zich toen niet onbetuigd gelaten in de discussie. In de februari-vergadering werd een krediet beschikbaar gesteld voor het treffen van parkeervoorzieningen en tot het aanbregen van bewegwijzering. Ook toen bleek duidelijk dat gekozen was voor een voorzichtige en gefeu- seerde benadering. Na het hoogseizoen zouden de effecten gemeten kunnen worden. Dat is hfi het geval. Wellicht leven er bij het college nieuwe gedachten. Dat mag in ieder geval verwacht worden voor wat betreft de voorzitter, getuige uitlatingen in een interview naar aanleiding van zijn 1-jarig burgemeesterschap. De fraktie van de Partij van de Arbeid nodigt het college uit zo spoedig mogelijk de raad een discussiestuk te doen toekomen, c.q. voorstel te doen met een evaluatie voor wat betreft het effect van de gerealiseerde parkeer voorzieningen en daaraan gekoppeld de visie van het college op nog te tref fen maatregelen met betrekking tot de verkeers- en parkeerproblematiek." Fraktie V.V.D. "Kunnen burgemeester en wethouders aangeven welke stappen zij denken te nemen ter verdere oplossing van de verkeers- en parkeerproblematiek?" Hierna geeft de voorzitter als eerste het woord aan de heer van den Enden. De heer van den Enden kan het helemaal eens zijn met de uitleg van de voor zitter. Hij vindt het broodnodig dat er verkeersmaatregelen worden ge troffen. Langs het perceel van de heer Oosters zullen schamppalen worden aangebracht. Een gedeelte van de grond is eigendom van de heer Oosters. De breedte is de heer van den Enden niet bekend. Hij vindt het aanbrengen van de schappalen absoluut onaanvaardbaar indien deze palen êên meter uit de zijmuur worden geplaatst. De ingang van de straat zal dientengevolge nog smaller worden. De afstand mag maximaal 25 cm» uit de muur zijn en de palen moeten dan nog schuin weg geplaatst worden. De heer Manneke zegt dat de verkeers- en parkeerproblematiek al vele malen aan de orde is gesteld, ook door de raadsfrakties. Zijn fraktie heeft in het verleden herhaalde malen gevraagd de verkeersproblematiek in zijn totaliteit te bezien en met een afgerond plan te komen. Het probleem van de vier be woners van de Achterstraat wordt ondersteund en hij is het met het college eens dat er iets aan gedaan moet worden, maar de problematiek wordt ver schoven. Het aantal auto's dat in de-vesting een plaatsje zoekt blijft even groot, dus wordt er ergens anders een parkeerplekje gezocht en worden.er ingangen van andere woningen geblokkeerd. Er zullen dus steeds verdere maat regelen nodig zijn, met het gevolg dat, en de heer van den Enden heeft er ooit al eens op gewezen, er een bos van parkeerverboden en wat dies meer zij, ontstaat. Daarom moet de problematiek op de lange termijn in een to taal pakket van maatregelen worden bezien. -De-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1979 | | pagina 97