31 ;;so :hp i:.[.;-xrr sale.' A r'.t'v -.EiA f 10A i-f-clc"' mo "C:-. :,ri i/eve a.a .7:.' !;i 7'iii' .i. jkkllUR 73/CO 1 Cv. - 10 - verkeren wij in een vergelijkbare situatie. De verschijningsfrequentie van dit gemeentelijk voorlichtingsblad speelt geen rol, want niet de datum, waarop het besluit genomen wordt of zelfs ondertekend wordt, is relevant voor de rechtzoekende, maar de datum waarop het verzonden is of uitgereikt. Deze wettelijke bepaling houdt echter geen rekening met een derde-belangheb bende aan wie niet wordt verzonden of uitgereikt. Wat termijn-bezwaren be treft, vervallen uw argumenten dus ook. Naast hetgeen ik in de vorige raadsvergadering al gezegd heb, vind ik vanwege het feit dat ik een voorstander ben van openbaarheid van alle beschikbare informatie, dat ik niet met uw voorstel kan meegaan. Tenslotte - en de goede toehoorders hebben het begrepen - wil ik u meedelen dat hetgeen ik verwoord heb het standpunt is van een minderheid in mijn fraktie, inclusief ondergetekende. Mijn fraktiegenoten kunnen zich op grond van een andere argumentatie vinden in uw voorstel de brief van de voorzitter van de P,P,R. voor kennisgevingg aan te nemen," Nadat geen van de overige raadsleden omtrent dit voorstel verder het woord wenst te voeren zegt de voorzitter in de vorige vergadering al op de aange dragen punten te zijn ingegaan en komt het hem weinig zinvol voor dit nog eens in het brede over te doen. Zonder verdere beraadslaging en met de stem van de heer Tuinman tegen wordt overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten de brief van de voorzitter van het P,P.R»-aktiecentrum De Westhoek met betrekking tot publikatie van beschikkingen voor kennisgeving aan te nemen. Verkeersmaatregelen voor de Achterstraat. De voorzitter geeft allereerst een toelichting aan de hand van het voorstel. Recentelijk hebben burgemeester en wethouders een verzoek gekregen van een viertal families wonende in de Achterstraat (dat zijn de fcmilies Driesprong, Groen, Blom en Grootenboer die wonen in de vier laatste woningen aan de rechterzijde als de Achterstraat vanaf de Landpoortstraat wordt ingegaan) of het mogelijk is een verkeers-maatregel te treffen voor him woning omdat er zodanig wordt geparkeerd dat de bruggetjes in het weekend door geparkeerde auto's geheel afgesloten zijn. Dat is week in week uit het geval. Daarnaast is een brief ontvangen van de heer Oosters die woont op de hoek van de Landpoortstraat en van de Achterstraat, Aandacht wordt gevraagd voor het feit dat het verkeer juist op die hoek ook vaak belemmerd wordt. Het zal de heer Oosters niet verbazen wanneer er binnenkort nog eens iemand bij hem binnenrijdt. Het college heeft in dit alles aanleiding gevonden om met alle bewoners van de Achterstraat over de verkeerssituatie in deze straat te spreken. Na die bespreking zijn burgemeester en wethouders tot de conclusie gekomen dat in afwachting van een bespreking met de bewoners van Willemstad en vervolgens met de raad, omtrent een volgende nota over te treffen maatre gelen in verband met het verkeer en het parkeren binnen de vesting, het toch nodig is voor de Achterstraat maar vast enkele maatregelen te nemen. Vooral in het weekend, hetzij 's avonds hetzij overdag, wordt met name voor de vier laatste woningen altijd geparkeerd. Het zijn wel uitpaden, maar er wor den toch auto's weggezet. Er zijn herhaaldelijk problemen op de hoek Landpoortstraat-Achterstraat» Een aantal maatregelen wordt voorgesteld. Allereerst een parkeerverbod voor de westelijke zijde (oneven nummers) van de Achterstraat, Dat betekent wel dat er voor de bedrijven nog wel mag worden geladen en gelost. Ook wordt voorgesteld om een parkeerverbod in te stellen voor de oostelijke zijde van de straat, namelijk voor het gedeelte langs het perceel van de heer Oosters, De vrij smalle doorgang kan dan niet meer worden geblokkeerd. Tevens zal door het aanbrengen van enkele schamppalen worden getracht het verkeer uit de woning van de heer Oosters te houden. Nadrukkelijk zegt de voorzitter dat de voorgestelde maatregelen eigenlijk een tijdelijk karakter hebben. Die tijdelijkheid moet worden gezien binnen het proces om in een aantal jaren te bereiken dat er wat goede verkeers- •en~

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1979 | | pagina 96