mm 1 mv ut
>)jJ'; O", n-Tut^'ii- .u. :m
"ini;;...
;bt
-
mmm,." ne :mju mm Imm A M"
UtM'ï J,-. .Ï>L
Vfeiv J-:.;. ■(•jUTu
TOV P.-.)''-;-''
'MUM/'MM m'
iTbU'M X--.'
jXOT.i -yrl; MC M!:
^-A-3'i;i?d jtXi, ,Agl,"j My .mom Anp
M.M.j oi.iA
'Mi. £3;j;M'ï;.,.,v i-;,;i nnbn..i:v mm,
-6-
denkade vanaf de molen moet worden ingevoerd, dan moet ook dit naar mijn
mening terstond gebeuren. Gele strepen op de hoek Achterstraat-Landpoort-
straat vind ik beslist noodzakelijk zolang eenrichtings-verkeer in de
Achterstraat nog niet is ingevoerd, zoniet dan zullen ongelukken op dit
punt snel toenemen. Ook moet men blijven proberen overeenstemming te be
reiken met de pachters van de Oostdijk, betreffende toegang en parkeer
ruimte op de Redance, Naar mijn mening wel een dure -maar de beste oplossing
voor het parkeren voor de watersporters en dit geeft ook minder problemen
voor de parkeerders binnen de besting, (ruimte voor ongeveer 70 auto's)
Namens de fractie van de V,V.D. gaat de heer van den Hil in op de nota van
het college»
Onze fraktie heeft uitvoerig en langdurig uw nota inzake de verkeers- en
parkeerproblematiek bestudeerd, In grote lijnen kunnen wij met uw voorstel
meegaan, met dien verstande dat wij voorstellen de volgende wijzigingen, aan
vullingen in uw plan aan te brengen:
Aanleg parkeerterrein havenhoofd.
Onze voorkeur gaat uit naar een bestrating met stenen waar gras doorheen kan
groeien en vakindeling. Indien dit financieel niet haalbaar zou zijn dan ge
ven wij de voorkeur aan een grintlaag met vakkenindelingGaarne een aparte
indeling voor vrachtwagens/autobussen.
Aanleg parkeerterrein Vuurtoren.
Dit parkeerterrien zouden wij graag aangelegd zien worden op dezelfde manier
als parkeerterrein havenhoofd.
Aanleg parkeerterrien Achterstraat II, +70 auto's,
Hier dient de bestrating en verlichting een bijzondere aandacht te hebben.
Wij denken bij verlichting bijv, aan de lantaarnpalen zoals achter het ge
meente huis. Ook de bestrating zouden wij gaarne aangepast zien aan het his
torisch karakter van de kern.
Aanleg parkeerterrein Achterstraat I
Naar onze mening weinig zinvol in verband met de overlast voor de bewoners
van de nieuw te bouwen bejaardenwoningen.
Aanleg parkeerterrein Redance.
Wat zijn de moeilijkheden met de pachters aan de Oostdijk?
De aanleg van al deze parkeerplaatsen zal echter alleen een optimaal effekt
sorteren wanneer de parkeerduur binnen de vesting wordt beperkt.
Wij stellen dan ook voor:
a) het instellen van een z«g, blauwe zöne voor alle straten binnen de ves
ting;
b) een ontheffing voor alle inwoners van de vesting.
Wij willen nog opmerken dat aan de naleving van deze parkeerverboden streng
de hand dient te worden gehouden en dringen daarom sterk aan op het instellen
van de funktie van een parkeerwachter. In het uiterste geval stellen wij
voor de overtreders (lang parkeerders) eventueel weg te slepen,
Herinrichting Benedenkade
Onze ideeën gaan uit naar een wandelpad met zitbanken langs de haven.
Voorts lijkt het ons zinvol dat indien de Redance dit jaar niet gerealiseerd
kan worden een schrijven te doen uitgaan aan de houders van vaste ligplaat
sen in de jachthaven met het verzoek hun wagens op de parkeerterreinen te
doen parkeren. Tot slot merkt de heer van den Hil op dat een verkeerscircu
latieplan ook een eerste aanzet kan zijn om uit de problemen te geraken. Het
college dient te bezien op welke wijze dit het beste kan geschieden. Er kan
terzake een offerte gevraagd worden aan een deskundig adviesbureau.
De heer van den Enden is na het doorlezen van het verslag van de hearing van
j9 december 1978 en van de nota van het ooilege tot de conclusie gekomen dat
het college thans het enige juiste voorstel heeft gedaan. Er is namelijk ge
zocht naar een oplossing voor de parkeerproblematiek, Hij verwijst dan naar
de te treffen maatregelen die in het voorstel zijn genoemd.
Het is hem bij het lezen van het verslag opgevallen dat op de hoorzitting
niemand heeft gesproken over de oorzaak van het parkeerprobleem. De oorzaak:
het opheffen van parkeergelegenheid in de Achterstraat, mag zeker niet onder-
schat worden—