- 14 - gevolge van de voorgestelde maatregel er in de toekomst gelost en geladen mag worden. Als het zo zou zijn dat er mensen zijn binnen de vesting waar zó geparkeerd wordt dat als je de voordeur opendoet je tegen een auto botst dan zijn burgemeester en wethouders best bereid te overwegen of er een ver keersmaatregel genomen kan worden. Zulks was op dit moment uitsluitend het geval bij de twee bruggetjes in de Achterstraat. De heer Manneke helpt het de voorzitter hopen. Hij wil de heer Kamp gaarne een eerste, aanzet geven voor de oplossing van de problematiek door er op te wijzen dat een selectief autogebruik ernstig overwogen moet worden. De heer Kamp is het hiermede wel eens. Indien de heer Manneke een goede bij drage zou kunnen leveren aan de oplossing van de problematiek, is de heer Kamp desnoods bereid de daaraan verbonden kosten van zijn wethouders salaris te betalen! De heer Manneke is blij van de heer Kamp te horen dat deze tenminste nu zegt (en dat heeft hij nooit eerder gehoord) dat een selectief autogebruik in de vesting wordt overwogen. Die opmerking neemt de raad mee. De uitwerking is nog niet gebleken uit de voorstellen die incidenteel ter tafel zijn gekomen. Verwacht wordt een totaal-plan met maatregelen. De heer Tuinman heeft uit de woorden van de voorzitter beluisterd dat er voor het begin van 1980 een hoorzitting komto De voorzitter vindt dat het college in deze fase niet op één maand vastgeprikt mag worden. De procedure die vorig jaar gevolgd is, zal nu weer gevolgd gaan worden. Dat betekent: eind 1979 hoorzitting en begin 1980 kunnen er dan be sluiten door de raad worden genomen. De heer Tuinman zegt dat redelijkerwijze deze planning aangehouden kan worden. Zonder verdere beraadslaging en zonder hoofdelijke stemming wordt overeenkom stig het voorstel van burgemeester en wethouders besloten: I. met ingang van heden een eenzijdig parkeerverbod in te stellen voor de gehele westelijke zijde (oneven nummers) van de Achterstraat, de betref fende weggebruikers kenbaar gemaakt door borden overeenkomstig model 49 van bijlage II Reglement verkeersregels en verkeerstekens, alsmede tot het aanbrengen van een gele streep overeenkomstig artikel 126 van genoemd Reglement voor de oostelijke zijde van de rijbaan van de Achterstraat, vanaf de hoek Landpoortstraat-Achterstraat over de gehele lengte van het perceel E no 361 een en ander zoals is aangegeven op het bij het besluit behorend en als zodanig gewaarmerkt kaartje. Genoemde straat is in beheer bij en is gelegen in de bebouwde kom van de gemeente Willemstad; II. afschrift van dit besluit te zenden aan gedeputeerde staten van Noord- Brabant, de hoofdingenieur-directeur van de Rijkswaterstaat in de Provin cie Noord-Brabant, de Koninklijke Nederlandsche Automobiel Club K.N.'A.C, de Koninklijke Nederlandsche Toeristenbond A.N.W.B. en de Koninklijke Nederlandsche Motorrijders Vereniging. Rondvraag. De vragen voor de rondvraag worden in volgorde van binnenkomst beantwoord. Een aantal vragen wordt gecombineerd. I. Fraktie C.D.A. "In de raadsvergadering van mei 1979 heeft de C.D.A.-fraktie gevraagd of het mogelijk zou zijn dat de bewoners, wonende aan het fiets-wandelpad tussen Hogeweg en Ds. Sanderslaan het stukje grond grenzend aan hun tuin konden huren van de gemeente (en indien mogelijk zelfs kopen). De situatie was toen zoprachtige tuinen van de bewoners en een slecht onderhouden streep grond van de gemeente vol met onkruid. Toen is door de voorzitter toegezegd de zaak te zullen bezien en werd er zelfs opgewezen dat het plan in een fase verkeerde dat de grond eventu eel "in gebruik" gegeven kon worden. -Inmiddels-

Raadsnotulen

Willemstad: 1927-1995 | 1979 | | pagina 100