m
Voet/fietspad Helwijk-kom Willemstad.
Burgemeester en wethouders stellen dat de keuze over de. plaats afhanke
lijk is van een aantal factoren, die op dit moment nog niet kunnen
worden beoordeeld; dit vormt nog een onderwerp van studie# We vragen
ons af: - welke bedoelde factoren zijn -waarom deze nu nog niet be
oordeeld kunnen worden -wie studeert. Bovenal willen we echter stellen
dat bij ons de snelle realisatie van een onzes inziens al te lang
slepende zaak voorop staat.
Verkeerssituatie Landpoortstraat»
Ons uitgangspunt is en blijft dat de wettelijk toegestane snelheid van
50 km. voor de Landpoortstraat te hoog is. Als deze stelling, die nauwe
lijks voor discussie vatbaar is, gehoord ook de mening van de door uw
college om advies gevraagde deskundigen, door de raad wordt onderschre
ven rest slechts het probleem hoe binnen het kader van de wettelijke
mogelijkheden de snelheid van het verkeer kan worden vertraagd. Wij
stellen voor dit te bereiken door drempels te leggen bij: - de uitrit
van plan Noordlangeweg in verband met de daar veelvuldig overstekende
fietsers; -de Singel, in verband met de daar overstekende schoolkin
deren en -de brandweerkazerne om het binnenrijden van het verkeer in
de Landpoortstraat te vertragen. Dat de deskundigen van de rijkspolitie
menen dat de aanleg van verkeersdrempels de verkeersveiligheid zou
schaden moet worden hard gemaakt. Immers in talrijke plaatsen zijn tal
van deskundigen een tegengestelde mening toegedaan. De reeds aangeleg
de drempels in deze steden hebben naar onze informatie de verkeersveilig
heid zeker bevoordeeld.
Voorstraat.
We zijn blij dat uw college de woorden gebruikt "zeer gevaarlijke
situatie". Hiermede onderschrijft u in feite de noodzaak om iets te
doen. We zouden dan ook het reeds aan uw college voorgestelde plan
graag in samenspraak met de bevolking verder uitwerken, waarbij we U
er op willen wijzen dat van onnodige hinder van het verkeer naar er
varingen elders zeker geen sprake zal zijn. Het door ons voorgestane
parkeerverbod ter plaatse van de kleuterschool zou wellicht beperkt
kunnen blijven van 8 tot 5 uur. Uw voorstel om een bord te plaatsen
vinden wij een zinvolle aanvulling op ons plan.
Noordlangeweg.
Uw verzekering dat aan de rijbreedte niets zal worden gedaan neemt in
derdaad voorlopig onze angst weg.
Afsluiten stadskern.
We zijn teleurgesteld door de reactie van het college op ons voorstel
en we zouden dan ook graag zien dat te zijner tijd een proef wordt ge
nomen volgens ons voorstel.
Leef- en speelstraten, woonerven.
We zijn gelukkig met de passage waarin u zich positief opstelt ten aan
zien van de initiatieven van enige bewoners van het plan Noordlangeweg
en we zien de 'uitslag van de woonervenstudie met spanning tegemoet.
Over de rest van vrat u schrijft kunnen we minder positief reageren
omdat die zinnen voor ons onduidelijk zijn. Wat u met uw openings
zinnen bedoelt is ons volstrekt onduidelijk, immers wij hebben niets
voorgesteld wat met deze zinnen in strijd zou zijn. Wat de passage over
de verkeerspolitie in dit hoofdstuk doet is al even weinig duidelijk.
Uw opmerking over de veiligheid in de oude haven, over het onderwijs en
over de volkshuisvesting geven ons geen aanleiding hier nader op in te
gaan.
De heer van der Sluijs, sprekende namens de Chr. Groepering, zegt het
volgende: Mijn eerste vraag is of de P.v.d.A.-fractie achter dit be
leidsplan staat.
Verkeerssituatie Landpoortstraat.
Verkeersdrempels in de Landpoortstraat vinden ook wij niet de meest
goede oplossing. Het verspringend parkeren vinden ook wij een oplossing
maar wel een nog veel slechtere
-Voorstraat-