5.
12 Dec 1947.
SALARIS
REGELING.
VERVOER MET
EIGEN AUTO
BURGEMEESTER
BESPREKING
TAXIVERGUN
NINGEN.
De voorzitter brengt ter tafel een door Burgemees
ter en Wethouders ontworpen salarisregeling ten
behoeve van J.Konings.
De heer Verhagen gaat accoord met de voorgestelde
verhooging van de jaarwedde van Konings,maar acht
het niet juist dat alleen Konings,de gemeentewerk
man, verhoogd wordt in salaris. Spreker acht het
eveneens noodzakelijk dat van Breda een verhooging
ontvangt
De voorzitter zegt dat zulks ter griffie besproken
zal worden.
De heer de Lint vraagt of er kans bestaat op goed
keuring van de voorgestelde salarisherziening.
De Voorzitter is van meening dat die kans aanwezig
is. Spreker zegt ten slotte dat er wel eens gespro
ken wordt over de werkuren van Konings. Bij onder
zoek is gebleken dat daarop weinig aanmerkingen
zijn te maken,zeker niet gedurende de wintermaanden
Gedurende de zomermaanden is een kleine uitbrei
ding van het aantal uren mogelijk.
Ten slotte wordt het voorstel van Burgemeester en
Wethouders met algemeene stemmen aangenomen.
De Voorzitter deelt mede dat het vervoer met eigen
auto erg duur wordt.
Spreker zegt,dat hij vrijwel iedere dag naar Willem
stad koiat en dan per dag 20 Km.moet afleggen,zon
der dat daarvoor ëenige vergoeding wordt verleend.
De heer Verhagen informeert oi geen regeling kan
worden getroffen opdat aan die onbillijkheid een
einde komt.
De heer de Lint meent te weten dat door het Rijk
17 cent per Km.wordt vergoed bij gebruik van eigen
auto.
Besloten wordt aan Gedeputeerde Staten te vragen
of een vergoeding mag worden toegekend en welk
bedrag daarvoor uitgetrokken kan worden.
Ter vergadering komt den heer Vinck te Leur,sec
retaris van de vakgroep "Personenvervoer".
De heer Vinck geeft op verzoek van den Voorzitter
een overzicht van de ordening in de taxibedrijven
Volgens spreker is de concurentie in prijzen niet
juist,wel concurentie in service.
Spreker brengt eenige klachten naai? voren over den
taxiondernemer W.van der Linden,met betrekking
tot prijzen en hetgebruik van ongekeurde wagens.
Aangezien reeds meerdere taxi-vergunningen in Wil
lemstad werden uitgereiktacht spreker het nood
zakelijk dat de vergunning van van der Linden inge
trokken werd en dat in ieder geval geen vergunning
voor twee wagens zou worden verleend.
Alle leden van den Raad zijn van meening, dat het
laat3te niet juist is,aangezien alleen van der
Linden het personenvervoer in de bezettingsjaren
heeft volgehouden,zelfs met een gasgenerator en
bovendien omdat alleen van der Linden zijn hoofd-
bestaan vindt in het personenvervoer. Voor alle
andere vergunninghouders is het taxibedrijf slechts
een nevenbedriji
De heer Vinck
n. s. 17192 1