8 6.8 Jongerencafé Big Foot Wij vinden het een vreemde zaak dat u bij deze gesubsidieerde ondernemer genoegen neemt met een zeer summiere rapportage terwijl u van andere gesubsidieerde verenigingen/stichtingen zeer gedetailleerde informatie verlangt. Vanwaar dit verschil in opvatting? HOOFDFUNKTIE 9 FINANCIERING EN ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN 9.5 Personeelsbeleid Alhoewel het college de mening van de Werknemers Partij Steenbergen niet deelt inzake de minimale personeelsbezetting zijn wij zeer verheugd dat twee nieuwe krachten zijn aangesteld om beleidsnota's te schrijven. De beantwoording van het college geeft aan dat er in het eerste kwartaal 1996 veel werk verzet moet worden wil men komen tot het vervullen van de beloften welke in uw antwoorden staan. Wij zullen alle zaken die op de uitvoeringsrol staan met spanning volgen en zijn vooral benieuwd naar de verschillende beleidsnota's. Wij danken u voor uw aandacht.' Tweede termijn. PvdA De heer VAN REUEN spreekt als volgt: 'Mijnheer de voorzitter, Uw antwoorden op onze politieke beschouwingen in eerste termijn hebben ons in zoverre bevredigd dat wij kunnen volstaan met hetgeen wij hierna te berde zullen brengen. Het is mogelijk dat wij, afhankelijk van uw antwoorden, nog voorstellen aan de raad zullen doen. Wij verzoeken u die dan in stemming te willen brengen. HOOFDFUNKTIE 0 ALGEMEEN BESTUUR 0.5 Tijdschrijven Het lijkt ons toe dat burochefs en afdelingshoofden, die eenmaal per maand het tijdschrijven van hun medewerkers kontroleren, over een buitengewoon geheugen moeten beschikken. Nu onder schatten wij die funktionarissen niet, maar het lijkt ons, zeker daar het zal gaan over meerdere medewerkers, toch een beetje te weinig om het adequaat te doen. 0.9 Inkoop- en aankoopbeleid Dat u, met de specialisatie op dat gebied, wilt wachten tot na de herindeling lijkt ons redelijk. Wij vinden echter wel dat het dan om een goed opgeleide en ingevoerde funktionaris moet gaan. Het bedrijfsleven werkt niet voor niets met koördinatoren op dat gebied. Er is daar geld te verdienen. HOOFDFUNKTIE 1 OPENBARE ORDE EN VEILIGHEID 1.1 Politie Wij zijn het eens met u dat, het achterwege laten van onderzoeken zoals de politiemonitor niet direkt zal leiden tot meer 'blauw op straat'. Zo hebben wij dat ook niet bedoeld. Wel indirekt, want het geld dat aan de onderzoeken wordt besteed kan niet worden gebruikt voor de primaire politietaken. En wij schatten in dat het daarbij niet om geringe bedragen gaat. Overigens hebben wij ook uitdrukkelijk gesteld dat het ons niet om het team Steenbergen ging. HOOFDFUNKTIE 2 VERKEER, VERVOER EN WATERSTAAT 2.9 Parkeergelegenheid vrachtauto's Of een parkeerplaats voor vrachtauto's op het industrieterrein financieel niet haalbaar is kunnen wij pas beoordelen wanneer wij daar een globaal kostenplaatje voor zouden zien. Dat het parkeren van vrachtauto's op het industrieterrein moet blijven zijn wij in zoverre met u eens dat het dan wel op een andere manier moet als thans. Dat het realiseren van een parkeergelegenheid in de eerste plaats een zaak zou wezen van de betrokken bedrijven zijn we maar gedeeltelijk met u eens. Natuurlijk is er een verantwoording voor de bedrijven, maar ook voor de lokale overheid inzake het tegengaan van overlast en in preventieve zin. Wij vinden wel dat er met betrokken bedrijven overlegd zou moeten worden over een bijdrage hunnerzijds, waarbij ook op hun verantwoordelijkheid kan worden gewezen. Bent u bereid zo een overleg op te starten? HOOFDFUNKTIE 3 EKONOMISCHE ZAKEN 3.2 Glastuinbouw Ongetwijfeld zullen de kosten van verplaatsingen van bedrijven, bij realisering van de westvariant A4, voor rekening van het Rijk komen en ze zullen ook slechts een gering deel van de totale kosten zijn. Maar de spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen is ook maar een druppel. Maar wel één met grote gevolgen. Wij zien dus liever dat op het eigenlijke tracé, waarvoor de raad in meerderheid heeft gekozen, helemaal geen aktiviteiten van dergelijke aard plaatsvinden. We moeten op geen enkele wijze afbreuk doen aan ons besluit.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1996 | | pagina 8