6 6.5 WVG-gelden De WVG-gelden dienen zolang dit duidelijk herkenbaar is, slechts te worden aangewend voor deze doelgroep. De VVD is nog in afwachting van uw visie op de KAPs, Kleinschalig Aanvullend Personenvervoerssysteem Wij zijn van mening dat de voorstellen van het Streekgewest niet over dienen te worden genomen. Dit vormt immers opnieuw lastenverhoging voor de gebruikers. 6.6 Overige sociale voorzieningen TBA heeft betrekking op de uitvoering van de Wet Terugdringing Beroep Arbeidsongeschiktheid. Vindt hierover geen overleg plaats tussen gemeente/gewest en bedrijfsvereniging? 6.7 Fraudebestrijding Op fraude is maar een antwoord: kordaat optreden en streng straffen. Dit laatste ter beoordeling van de rechter, die hiertoe het materiaal aangeleverd dient te krijgen van de opsporingsambtenaren van de sociale dienst. 6.8 Jongerencafé Big Foot Is er verschil van opvatting tussen de meerderheid van uw college en haar voorzitter? Herroept de burgemeester van Steenbergen zijn opmerkingen gedaan in het café 'Bier en Ballen' op 1 september 1995, toen werd gezegd, dat de Big Foot een mislukking was? HOOFDFUNKTIE 7 VOLKSGEZONDHEID EN MILIEU 7.1 Onderzoek verslavingsproblematiek Wij delen de bezorgdheid van het college. Wij ondersteunen beleid tot weerhouding van een koffieshop in Steenbergen. Alle legale ten dienste staande middelen, dienen hiertoe te worden ingezet. 7.4 Milieu-uitvoeringsplan, Lokale agenda 21 7.6 Milieubeheer Wij zijn kontent met de toezegging van uw college gedaan in de raadsvergadering van september jongstleden dat op korte termijn in de commissie milieu met de uitvoerenden kan worden gesproken. HOOFDFUNKTIE 8 RUIMTELIJKE ORDENING EN VOLKSHUISVESTING 8.4 Relatie woningbouwcorporatie In een van de naderende commissievergaderingen wil de VVD graag 'brainstormend' overleg plegen om te komen tot een nauwere relatie tussen gemeente en woningstichting. HOOFDFUNKTIE 9 FINANCIERING EN ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN 9.3 Vervangingsaanschaffingen Wij blijven bij ons standpunt dat voor vervangingsinvesteringen, zolang de raad hierover geen nadere afspraken heeft gemaakt, deze voorstellen in de funktionele commissie dienen te worden voorge legd. 9.4 Risicobeoordeling Moeten wij uit uw antwoord opmaken, dat er inderdaad geen bestuurlijke toezeggingen zijn? 9.7 Kwijtscheldingsbeleid Kwijtschelding dient zeer terughoudend te worden toegepast. Er dreigt daarmee een onevenredig scheve verhouding te ontstaan tussen werkenden en niet-werkenden. De verschillen zullen het schrijnendst zijn bij hen die door middel van arbeid een inkomen verdienen, juist boven de minimum loongrens. 9.8 Verlaging onroerendzaakbelasting Waarom neemt uw college geen besluit over een kulturele accommodatie? Als deze kostenpost immers voor jaren vooruit wordt geschoven, kan deze wellicht beter worden geschrapt. Dit fnuikt een goed kultureel beleid, maar geeft wel duidelijkheid, naar zowel degenen die met een open hart voor kuituur deze voorziening wensen, als alle onroerendzaakbelastingplichtigen in Steenbergen. Dank u wel.' Tweede termijn. Werknemers Partij Steenbergen Mevrouw BAARTMANS spreekt als volgt: 'Voorzitter, Wij danken het college van burgemeester en wethouders voor hun aandacht. Onze opmerkingen over de antwoorden volgen hieronder: HOOFDFUNKTIE 0 OPENBAAR BESTUUR 0.7 Openbaarheid van stukken Volgens de Werknemers Partij Steenbergen zijn wij in onze algemene beschouwingen eerste termijn met betrekking tot de openbaarheid van stukken en de moeilijkheden die burgers ondervinden om inzage te krijgen in deze stukken duidelijk genoeg geweest. Notulen van vergaderingen en agenda's zijn vaak niet in voldoende mate voorradig. Wij vinden dat deze stukken voor burgers beschikbaar moeten zijn. Wij vragen u hiervoor zorg te dragen.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1996 | | pagina 6