-5-
De hoge drempels zullen waarschijnlijk overlast veroorzaken en
eventueel scheuren in de huizen.
Namens de C.D.A. stelt zij voor de hoge drempels te verlagen.
De heer IJZERMANS deelt mee, dat de P.v.d.A. van mening is dat als een
dergelijke reconstructie wordt aangepakt het dan ook goed dient te
gebeuren. Het kostenaspect is tegen gevallen maar het moet toch door
gang vinden. De betondrempels moeten niet worden aangebracht. Het plan
moet worden gewijzigd. Daarom stelt de P.v.d.A. voor om de beton
drempels uit het plan te schrappen en daarvoor in de plaats drempels
met een natuurlijk verloop aan te brengen.
Mevrouw VAN DE WATERING deelt mee, dat zij het eens is met wat de heer
IJzermans heeft verteld. Zij vraagt aan mevrouw ONLAND-VAN HAAREN of
de bewoners van de Visserstraat die haar steunden, bij de hoorzitting
aanwezig waren. Mevrouw ONLAND-VAN HAAREN deelt mee, dat deze aanwezig
waren tijdens de hoorzitting en haar meedeelden dat een aantal
bewoners van de Visserstraat er niet waren geweest. Zij vraagt zich af
welke bewoners allemaal achter dit plan staan. Men was ook van mening
dat er een aantal mensen aanwezig waren die niet woonachtig zijn in de
Visserstraat
Mevrouw VAN DE WATERING vraagt, of de bezwaren tegen het hele plan
waren of alleen tegen de drempels. Als het bezwaar alleen tegen de
drempels was hebben ze gelijk. De VOORZITTER antwoordt, dat de er
varing met drempels is, dat iedereen drempels wil hebben, maar dan het
liefst bij de buren. In het plan liggen een aantal drempels en met die
drempels proberen we het verkeer tegen te gaan, zodat deze niet
gebruikt gaat worden als een doorgaande straat. We proberen daar de
snelheid duidelijk uit de straat te halen zodat inderdaad trillingen,
scheuringen en dat soort dingen niet aan de orde komen.
Mevrouw VAN DE WATERING zegt, het eens te zijn met verkeersbelemmeren-
de drempels maar niet met die betonnen randen.
De VOORZITTER zegt toe, de opmerkingen inzake de technische uitvoering
mee te nemen. Het college handhaaft het voorstel zoals het er ligt en
gaan er van uit dat mevrouw Onland-van Haaren heeft tegen gestemd.
B.8. Gemeentelijke inleverplaats autowrakken (A. IJzermans)
De heer IJZERMANS zegt, dat het de P.v.d.A. betreurt dat de provincie
zo snel het autowrakkenplan verlaten heeft en vraagt of er in Steen
bergen nog lokaties zijn waar autowrakken en sloopauto's opgeslagen
liggen. Zo ja, welke beperkingen worden er opgelegd want u begrijpt
dat het met name gaat over de bodemverontreiniging bij dergelijke op-
slagplaatsenWij hebben in Steenbergen helaas al leergeld moeten
betalen met een aantal lokaties die inmiddels gesloten zijn. We maken
ons zorgen dat er van lieverlee ergens weer van dat soort terreintjes
verrijzen. De vraag is of daar doeltreffende maatregelen tegen genomen
kunnen worden wat betreft de bodemverontreiniging.
De VOORZITTER antwoordt, dat de provinciale plannen bijna overal uit
gelegd worden zoals u ze nu ook verwoordt. Het autowrakkenplan heeft
niets van doen met het slopen. Het autowrakkenplan is bedoeld voor
zwerfauto's. Ieder jaar staan er in een gemeente wel ergens één of
enkele auto's waarvan de eigenaar niet bekend is. Het provinciaal
autowrakkenplan beoogt niets meer dan te zorgen dat deze ingezameld
worden zodat deze niet langs de kant van de weg blijven staan.