-5- De hoge drempels zullen waarschijnlijk overlast veroorzaken en eventueel scheuren in de huizen. Namens de C.D.A. stelt zij voor de hoge drempels te verlagen. De heer IJZERMANS deelt mee, dat de P.v.d.A. van mening is dat als een dergelijke reconstructie wordt aangepakt het dan ook goed dient te gebeuren. Het kostenaspect is tegen gevallen maar het moet toch door gang vinden. De betondrempels moeten niet worden aangebracht. Het plan moet worden gewijzigd. Daarom stelt de P.v.d.A. voor om de beton drempels uit het plan te schrappen en daarvoor in de plaats drempels met een natuurlijk verloop aan te brengen. Mevrouw VAN DE WATERING deelt mee, dat zij het eens is met wat de heer IJzermans heeft verteld. Zij vraagt aan mevrouw ONLAND-VAN HAAREN of de bewoners van de Visserstraat die haar steunden, bij de hoorzitting aanwezig waren. Mevrouw ONLAND-VAN HAAREN deelt mee, dat deze aanwezig waren tijdens de hoorzitting en haar meedeelden dat een aantal bewoners van de Visserstraat er niet waren geweest. Zij vraagt zich af welke bewoners allemaal achter dit plan staan. Men was ook van mening dat er een aantal mensen aanwezig waren die niet woonachtig zijn in de Visserstraat Mevrouw VAN DE WATERING vraagt, of de bezwaren tegen het hele plan waren of alleen tegen de drempels. Als het bezwaar alleen tegen de drempels was hebben ze gelijk. De VOORZITTER antwoordt, dat de er varing met drempels is, dat iedereen drempels wil hebben, maar dan het liefst bij de buren. In het plan liggen een aantal drempels en met die drempels proberen we het verkeer tegen te gaan, zodat deze niet gebruikt gaat worden als een doorgaande straat. We proberen daar de snelheid duidelijk uit de straat te halen zodat inderdaad trillingen, scheuringen en dat soort dingen niet aan de orde komen. Mevrouw VAN DE WATERING zegt, het eens te zijn met verkeersbelemmeren- de drempels maar niet met die betonnen randen. De VOORZITTER zegt toe, de opmerkingen inzake de technische uitvoering mee te nemen. Het college handhaaft het voorstel zoals het er ligt en gaan er van uit dat mevrouw Onland-van Haaren heeft tegen gestemd. B.8. Gemeentelijke inleverplaats autowrakken (A. IJzermans) De heer IJZERMANS zegt, dat het de P.v.d.A. betreurt dat de provincie zo snel het autowrakkenplan verlaten heeft en vraagt of er in Steen bergen nog lokaties zijn waar autowrakken en sloopauto's opgeslagen liggen. Zo ja, welke beperkingen worden er opgelegd want u begrijpt dat het met name gaat over de bodemverontreiniging bij dergelijke op- slagplaatsenWij hebben in Steenbergen helaas al leergeld moeten betalen met een aantal lokaties die inmiddels gesloten zijn. We maken ons zorgen dat er van lieverlee ergens weer van dat soort terreintjes verrijzen. De vraag is of daar doeltreffende maatregelen tegen genomen kunnen worden wat betreft de bodemverontreiniging. De VOORZITTER antwoordt, dat de provinciale plannen bijna overal uit gelegd worden zoals u ze nu ook verwoordt. Het autowrakkenplan heeft niets van doen met het slopen. Het autowrakkenplan is bedoeld voor zwerfauto's. Ieder jaar staan er in een gemeente wel ergens één of enkele auto's waarvan de eigenaar niet bekend is. Het provinciaal autowrakkenplan beoogt niets meer dan te zorgen dat deze ingezameld worden zodat deze niet langs de kant van de weg blijven staan.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1990 | | pagina 5