-16- nr A.B. 2e termijn dupliek en discussie 2.8. 2.9. 2.11. overkluizing van de Boomvaart op de Welberg. Bovenstaande geldt, wanneer de water doorgang dezelfde diameter heeft als bij het aquaduct, zijnde 100 cm. Derhalve blijft onze vraag, zoals ge steld in de algemene beschouwingen, on verkort gehandhaafd. Wat er meer aan water komt moet het Brooymansgemaal nu ook al verwerken. Wethouder OOMS houdt het op voorbereiding in 1986 en uit voering in 1987. De heer ABBENHUIS gaat hiermee akkoord, want deze toezegging was de bedoeling. Fietspad Kruisland-Welberg-Steenbergen Kr. '78 De heer Reijnders vraagt welke argu menten de provincie aanvoert om het fietspad langs de provinciale weg van het programma te schrappen. Ook wil hij weten of daar een andere oplossing tegenover gesteld is, omdat voor de aanleg van fietspaden toch een apart fonds is gevormd. Wethouder HAGE licht toe, dat de kosten van fietspaden langs de provinciale weg 7.000.000,— bleken te gaan kosten. Gezien de intensiteit van het fietsverkeer is de aanleg toen geschrapt. De heer REIJNDERS had dan toch mogen verwachten, dat de provincie naar een goedkoper alternatief, b.v. via de Boon- hil, had gekeken. Wethouder HAGE neemt aan, dat de provincie alleen heeft ge handeld als beheerster van haar weg. De Boonhil is geen pro vinciale weg. Parkeerplaats mortuarium (Zoutstraat) Parkeerplaats De Ram van Hagedoornstraat C.D.A, Wij blijven bij onze gedane uitspraak in eerste termijn. Uw antwoord heeft ons standpunt in deze niet kunnen ver anderen. W.P. Wij vinden het een onbegrijpelijke zaak om nieuwe parkeerplaatsen aan te leggen, waar in de onmiddellijke nabijheid ruim parkeergelegenheid is. V.V.D. Het antwoord van b&w over de parkeer plaats achter het mortuarium is voor de V.V.D.-fractie duidelijk. Gezien wij 72.000,toch een hoog bedrag vin den voor een kleine parkeerplaats zul len wij mettertijd het voorstel aan de raad tot votering van dit bedrag zorg vuldig bestuderen. P.v.d.A. Wij zijn het met uw opzet eens en hopen dat een en ander spoedig gerealiseerd gaat worden. Wethouder OOMS is het er mee eens, dat de aanleg van het par keerterrein achter het mortuarium een dure aangelegenheid is. Dat er vlakbij voldoende parkeergelegenheid is, is juist, maar de huidige situatie is niet fraai en er zal toch iets aan moeten veranderen. Wellicht is het toch goed een en ander nog eens opnieuw te bekijken, ook of de parkeergelegenheid zo duur moet zijn. De heer VAN RIESSEN meent dat kan worden volstaan met het aanbrengen van een goede afrastering. Aan de aanleg van een parkeerterrein aan De Ram van Hagedoornstraat is wel behoefte. Wethouder OOMS erkent, dat i.v.m. de aanwezigheid van een dansschool een parkeerterrein daar hard nodig is. Gezien de problemen, die verschillende fracties met een parkeerter rein aan de Zoutstraat hebben, acht hij het nuttig deze zaak opnieuw in studie te nemen, De heer ABBENHUIS wijst erop, dat het niet zozeer om de be hoefte aan een parkeerterrein gaat, maar juist om in de Zout straat verkeersmaatregelen te kunnen treffen en daarmee de verkeersdoorstroming te bevorderen. De cafébezoekers en duiventransport-auto's kunnen dan op het parkeerterrein vlak bij het café parkeren. Dat geldt ook voor mortuariumbezoekers. Hij vindt de geraamde kosten wel aan de hoge kant. De heer VAN ELZAKKER ziet de oplossing van het parkeerpro bleem in het opnieuw verhuren aan de eerdere huurder. Deze plaatst een keurige omheining en opent het hek wanneer dit nodig is. Hij is daartoe bereid. Wel acht hij het gewenst om een parkeerterrein voor 20 auto's op een gedeelte van de speelplaats van de voormalige kleuterschool aan te leggen, en dus geen parkeerstroken, zoals b&w voorstaan. - De heer IJZERMANS denkt vooral aan bezoekers van het mortu arium. Aan de voorzijde mag niet geparkeerd worden en aan de Zoutstraat is een café gevestigd. Hij vindt het een taak van de gemeente om bij een openbare gelegenheid voor parkeerge legenheid te zorgen. Wat hem betreft behoeft alleen maar de omheining te worden weggehaald, waardoor het voor het publiek duidelijk wordt, dat er geparkeerd mag worden. r

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1985 | | pagina 169