-11- - Ook is er sprake geweest over een damwand van 30m bij de brug over de Vliet. Hoe staat het daarmee - Hoe staat het met de Noordvest bij de Suikerfabriek In januari is e.e.a. besproken, in april zijn vertegenwoordigers terplekke gaan kijken en sindsdien is hierover niet meer vernomen - Aan welke criteria dienen hengelsportverenigingen te voldoen, om in aanmerking te kunnen komen voor subsidie - Wat gebeurt er met de gereserveerde 60.000,— als er geen aanmerkelijke rijkssubsidie wordt verstrekt Blijven de sportvissers dan in de kou staan - Wat verstaat u in dit geval onder "aanmerkelijk" Zou u een bedrag kunnen noemen 7. VOLKSGEZONDHEID Binnen welke termijn denkt u een dekkingspercentage van 100% op de afvalstoffenheffing te bereiken 8. RUIMTELIJKE ORDENING EN VOLKSHUISVESTING Mogen wij uit het door u gevoerde beleid de conclusie trekken dat in de toekomst alleen het uitbreidingsplan Kruisland Noord-West (tussen Brugweg en Langeweg) nog tot de mogelijkheden be hoort 9. FINANCIERING EN ALGEMENE DEKKINGSMIDDELEN Hondenbelasting op deze wijze vinden wij onrechtvaardig en keuren wij af 2. PARTIJ VAN DE ARBEID De heer VAN REIJEN spreekt als volgt INLEIDING De beknopte wijze waarop dit mondelinge verwoorden van deze "kijk op het begrotingsjaar 1986" moet plaatsvinden, was niet ons ideeWij vondenen vinden nog steeds dat de stem van de raad gehoord dient te worden. En dan bedoelen wij het letterlijk. Vandaar dat we het •hier nog een stellen. In dit korte bestek zullen niet alle punten uit onze beschouwingen in normale zetting de revue laten passeren, doch slechts die zaken aanroeren die voor ons het allerbelangrijkst zijn. 1. ALGEMEEN BESTUUR Ten aanzien van het Algemeen Bestuur pleiten wij voor een onderzoek, vanuit de raad zelf, naar een méér beleidsvoorbereiden.de rol van de raad bij het gemeentelijke besturen. Uitgaande van de gedachte dat het bestuurlijke primaat thuis behoort bij de raad en nergens anders zou dat een gezond streven zijn. Echte beïnvloeding van het bestuur t.a.v. een aantal zaken kan alleen worden bereikt door deelname aan de beleidsvoorbereiding vanaf het prille begin. Wij willen hier nog niet percies stellen hoe dat zou moeten, hoewel wij daarover onze ideëen hebben, maar vragen een uitspraak van de raad over de bereidheid tot het instellen van een werk- of studiegroep die de mogelijkheden onder zoekt. De gemeentelijke informatie, nu gegeven via de Steenbergse Courant, behoort o.i. ter kennis te worden gebracht van alle burgers van Steenbergen en niet alléén via abonnees van voornoemd blad. Over de wijze waarop moet snel een besluit worden genomen. De aanwending van de z.g. herbezettingsgelden, in het kader van de arbeidstijdsverkorting, alléén voor het scheppen van zichtbare arbeidsplaatsen is door ons hier al meermalen bepleit. Wij doen dat opnieuw... en wij zullen dat blijven doen. Daarbij anticiperend op een mogelijke 2e fase A.t.v. - naar 36 uur per week- stellen wij nu vast het volgende Verdergaande arbeidstijdverkorting jan en mag niet leiden tot verdere teruggang van de openingsuren der gemeentelijke diensten. Wij zullen daar nooit1 mee instemmen. 2. VERKEER EN WATERSTAAT Ten aanzien van Verkeer, Vervoer en waterstaat hebben wij over het z.g. burgprobleem in de Dinteloordseweg een klip en klaar standpunt aangaande de financiering van wat genoemd wordt een hoge brug. Met andere gemeenten zijn wij van mening dat dit géén gemeentelijke taak is maar die van een hogere overheid.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1985 | | pagina 145