-4- bijzonder laag. Dat is vooral een kwestie van intensiteitGetracht wordt thans om de Zoomweg vanaf het zuiden door te trekken tot de S-10 (weg naar Tholen). De provincie heeft in het kader van het nieuwe provinciaal wegenplan gedachten ontwikkelddie trachten voor de komproblematiek van Steenbergen althans enige uitkomst te bieden. Omdat er van provinciale omleidingswegen geen sprake kan zijn gezien het gegeven Zoomweg, zoekt men in de richting van het aanpassen van de Burgemeester van Loonstraat-Franseweg en het door de gemeente afsluiten van de binnenstad voor het doorgaand vrachtverkeer De provincie is bereid daarvoor f. 650,000,uit te trekken, mits de gemeente de rest zelf bijpast. De gemeente moet dan deze wegen over nemen (om niet) en krijgt jaarlijks een onderhoudsbijdrage in het kader van de aanwijziging tot"vervangend secundaire weg." De provincie zal de gemeente een compleet voorstel doen, dat t.z.t de raad zal worden voorgelegdDe aanpassing van de Burgemeester van Loonstraat zal met name betreffende geluidsoverlast en de veiligheid van het fietsverkeer Ten aanzien van het toelaten van het landbouwverkeer op de rondweg is de gedeputeerde positiefSamen met gemeentewerken zal provinciale water staat de technische mogelijkheden nagaan. 3. Omleiding Kruisland-noord De aanleg van dit reststukje verbinding in de S 7 zit er de eerst komende 15 a 20 jaar niet in. Als zelfs de kom-Steenbergen in het provinciaa prioriteitenlijstje ver achteraan staat, dan kan de gedeputeerde over deze weg geen enkele hoop geven. Het beleid moet, door de geringe financiële armslag gedwongenop het stellen van prioriteiten gericht zijn. Drsde Geus zegde wel toe de bocht bij het ingang van Kruisland nog eens te bezien. 4. Bebouwde kom Heense Molen Alhoewel deskundigen er weinig resultaat van verwachten zal de provincie op een daartoe in te dienen verzoek van de gemeenten Steenbergen en Nieuw-Vossemeer voor Heense Molen een bebouwde kom instellen 5. Opheffen éénrichtingsverkeer Meester MolstraatKruisland Nu door sloop van de hoekwoningen en verbreding van de straat het uitzicht goed is zal de provincie op een verzoek van de gemeente om een volledige aansluiting van de Meester Molstraat op de Molenstraat gunstig beslissen. Mocht enige voorziening toch nog nodig zijn, dan neemt de provincie die mee in de opknapbeurt van de provinciale wegen in de kom van Kruisland." De heer HEIJMANS verbaast zicht over de uitlating van de gedeputeerde, dat de Zoomweg- noord onvoldoende verkeer kent om deze aan te leggen..; De VOORZITTER antwoordt, dat i.v.m. afspraken met België aan de aanleg van het Zuidelijke gedeelte door de minister hoge prioriteit is toegekend. Voor het noordelijke gedeelte is de urgentie zodanig, dat aanleg de eerste tien a twintig jaar niet te verwachten is. Wel wordt geprobeerd een stukje van de Zoomweg-noord langs Bergen op Zoom en Halsteren gerealiseerd te krijgen. De heer IJZERMANS meent, dat ophanging van rijwielpaden aan de brug technisch mogelijk is. De VOORZITTER antwoordt, dat volgens P.W.S. de brug in een te slechte staat is om daaraan fietspaden te bevestigen. De heer IJZERMANS acht het niet van belang, dat de brug beweegbaar blijft. De VOORZITTER vindt deze uitspraak voorbarig. Er zal gerekend moeten worden om de conse quenties van de keuze-mogelijkheden op een rijtje te zetten. De heer FRANKEN vraagt of nog vóór de bietencampagne de kwestie van het toelaten van landbouwverkeer zal zijn geregeld. De VOORZITTER kan hierover geen toezegging doen voordat het nader overleg hierover heeft plaatsgevonden.Er wordt wel naar gestreefd.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1984 | | pagina 36