- 6 - 10. BESCHIKBAARSTELLEN KREDIET AD 120.000,- T.B.V. VERBETERING EN AANPASSING RIOLERING MOLENSTRAAT MOLENWEG TE KRUISLAND (15e wijziging begroting 1984) De RAAD besluit zonder discussie en hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel. 11. GEWESTELLJKE REGELING AFVALVERWERKING. Uittreksel vergaderverslag CIE„ FINANCIEN: "De heer FRANKEN acht het gewenst om te trachten de uitbreiding van de stort plaats aan de Boonhil te realiserenDe commissie sluit zich bij deze mening aan" Uittreksel vergaderverslag CIE GEMEENTEWERKEN: "Het is de bedoeling om middels b.v„ uitbreiding van de Boonhil te voorzien in een stortmogelijkheid voor de korte termijn (-tot 1987-(de heer VAN RIESSENVoor de uitbreiding is een grondaankoop of - ruiling nodig. Onder handelingen zijn nog niet gevoerd omdat men eerst het standpunt van de provincie wil vernemen (de heer IJZERMAN.S) De heer ADRIAANSEN hoopt, dat hét collége weet té bereiken dat de stortplaat aan de Boonhil de eerstvolgende twee jaar mag worden gebruikt. De heer VAN REIJEN is het hiermee eens, niet alleen uit een oogpunt van kosten maar ook i.v.m. de werkgelegenheid. Zijn fractie ziet graag, dat er aandacht blijft voor de regionale ontwikkeling, zodat de gemeente in de toekomst niet voor onaangename verrassingen komt te staan. De VOORZITTER merkt op, dat de uitbreiding van de stortplaats juist noodzakelijk is om onaangename verrassingen te voorkomen. Op langere termijn komt er toch een gewestelijke stort plaats, met welke consequenties dan ook. De heer IJZERMANS vraagt hoe de kansen voor uitbreiding van de Boonhil liggen. Wethouder OOMS antwoordt, dat er geen zekerheid is, maar hoopt dat de provincie open oog voor de realiteit zal hebben. In ieder geval is de grondeigenaar bereid medewerking te ver lenen hetzij door verkoop, hetzij door ruil. Overigens zegt het gewestelijk noodplan, dat een gemeente, die nog capaciteit heeft, bereid moet zijn het vuil te verwerken. In de raad van Bergen op Zoom is deze kwestie aan de orde geweest. Voor 1984 zouden de kosten 20,18 en voor 1985 26,40 bedragen. Bergen op Zoom is wel bereid, maar wil zekerheid over uitbreidingsmogelijkheden voor de langere termijn. Die zorg is terecht, want ook Bergen op Zoom heeft verplichtingen via een gemeenschappelijke regeling met omligge.nde gemeenten. In feite ligt daar de situatie hetzelfde als in Steenbergen en het komt er op neer: "Storten, graag, als wij er zelf maar niet door in moeilijkheden komen." De heer HEIJMANS sluit zich bij de opmerking van de heer Ijzermans aan. Er wordt kramp achtig om de hete brei heen gedraaid. Duidelijk is, dat als de provincie niet meewerkt de zaak vastloopt. Wethouder OOMS wijst er op, dat het noodplan er in voorziet, dat Bergen op Zoom het vuil zal verwerken. Bergen op Zoom wil echter de zekerheid, dat de provincie toestemming geeft tot uitbreiding van De Kragge als gewestelijke stortplaats. De RAAD neemt zonder hoofdelijke stemming kennis van de b&w-notitie. 12. VASTSTELLING MINIMUM VERKOOPPRIJZEN GRONDEN BESTEMMINGSPLAN "WELBERG, 1981". DELEGATIE VERKOOP VAN GRONDEN. "De grondprijs voor de vrijstaande woning is f. 12,83 en die voor halfvrij staande woningen is net 19,41 gestegen,, Hoe is dit verschil te verklaren Het verschil tussen de grondprijs voor vrijstaande en halfvr ij staande woningen was f. 10,89 en nu nog slechts f. 4,31Is hier een verklaring voor. (mevr, Onland-van Haaren) Antwoord bSsw, De VOORZITTER verklaart het verschil aan de hand van de volgende notitie van de chef financien: Uittreksel vergaderverslag CIE GEMEENTEWERKEN:

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1984 | | pagina 26