3. a VERKEER, VERVOER EU WATERSTAAT 1. Wering van het doorgaande vrachtverkeer uit de binnenstad is een goede zaak; zeker wanneer in de toekomst nog een toename als gevolg van de realisering van de Philipsdam kan worden verwacht. Wering allèèn uit een bepaald gedeelte (b.v. van Hotel van Tilburg tot de watertoren) staat ons minder aan. Zoals wij er al eerder op hebben gewezen blijven de bewoners van de Burg. van Loonstraat dan de last ondervinden van het verkeer kcmende van de richting Zeeland. Wij stellen als oplossing voor èènrichting-verkeer voor het vracht verkeer van en naar Zeeland. Op deze manier wordt het gezegde "Gedeelde smart is halve smart" letterlijk van kracht voor alle bewoners langs de doorgaande route. 2. De verkeerssituatie rondom de brug over de Vliet, nabij de voormalige vlasfabriek, baart onze fraktie grote zorgen uit oogpunt van veiligheid. Wanneer inderdaad wordt geconstateerd dat het aanhangen van fietspaden, als gevolg van de in slechte staat verkerende brug, niet mogelijk is, dan stellen wij een radicale oplossing voor: de provincie zal moeten zorgen dat de brug wordt opgeruimd zonder dat de gemeente er geld insteekt. Wij zijn van mening dat veiligheid belangrijker is dan recreatievaart. Wanneer gekozen wordt voor een vaste oeververbinding kan een minimale doorvaar-hoogte worden vastgesteld. Wij hebben geen behoefte om toe te geven aan het verzoek van de Kamer van Koophandel tot uitstel van een half jaar. Wij zijn van mening dat de beveiliging van het fiets- verkeer hier niet zo'n hoge prioriteit zal hébben. 3. Bij de behandeling over het mortuarium is volgens onze fraktie te weinig of gèèn aandacht geschonken aan het parkeerprobleem aldaarWij zouden graag een aanpassing van de parkeersituatie opgenomen willen zien in de totale renovatie van het bedoelde pand. 4. Uit oogpunt van verkeersveiligheid zijn wij van mening dat er éénrichtingsverkeer dient te komen in de Schutbocht te De Heen. 5. Bij ons is niet bekend wat het advies van de verkeerscommissie is t.a.v. de beveiliging van overstekend verkeer bij de uitgang van het industrieterrein. Kan het college ons dat mededelen? 6. Gnze fraktie blijft voorstander van een apart parkeerterrein voor vracht- wagens. Wij stellen voor het braakliggend terrein aan de Brooymansdreef hiervoor beschikbaar te naken. 7. Al voor het derde jaar verzoeken wij U om in overleg met de schoolbesturen over te gaan tot een maximumsnelheidsaanduiding van 30 km rondom scholen. Kunt U ons mededelen wat de ontwikkelingen op dit gebied zijn. Steeds meer gemeenten maken van deze snelheidsbeperkende maatregel gebruik.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1984 | | pagina 149