-7- De heer VAN SCHILT VteMgt of aan het Jacobspad de bestemming woningbouw geldt. De VOORZITTER ontkent dit. Er is slechts een-schets ontwerpplan. Het geldend plan geeft daar geen woningbouw aan. De heer VAN SCHILT ziet wel graag het gehele gebied bestemd, zodat er geen "blanke vlek" overblijft. De heer IJZERMANS mag toch aannemen, dat een stedebouwkundige heeft nagegaan of woningbouw daar mogelijk is. Hij blijft het een twijfelachtige zaak vinden. De VOORZITTER wijst er nogmaals op, dat het bestuur uiteindelijk beslist. Feit is, dat nu eenmaal het terrein achteraf gezien toch te klein blijkt en ook, dat er nu een verzoek ligt voor uitbreiding van de apotheek, belangrijk voor de regio. Als de raad meent, dat het voorstel niet voldoende duidelijk is dan nemen b&W dit graag terug om het vervolgens de volgende vergadering weer aan de orde te stellen. De heer VAN ELZAKKER wijst op een ander aspect. Door woningbouw aan de Oostdam gaat er nogal wat parkeergelegenheid verdwijnen. Ook de parkeersituatie bij de N.H.-kerk laat te wensen over en wellicht is het beter om aan het Jacobspad t.z.t. een parkeergelegenheid te creërenu Hij geeft dat graag in overweging en dit is meteen een voorbeeld hoe na afweging van een stedebouwkuridig advies kan worden afgeweken. De RAAD besluit zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel. De heren IJZERMANS en VAN REIJEN verklaren geacht te worden te hebben tegengestemd. De heer IJZERMANS wil nog opmerken, dat de raad van zijn besluit nog wel eens spijt zal kunnen krijgen, als het pad gebruikt gaat worden b.v. als auto-uitrit of iets dergelijks en dan voor voet gangers ongeschikt wordt.uHij is er zeker van, dat het Jacobspad op den duur een slop wordt en dat betreurt hij ten zeerste. De VOORZITTER zegt toe met deze raadgeving bij de verdere planontwikkeling rekening te houden. 8b- VESTIGING ERFDIENSTBAARHEID T.G.V. VOLKSTUINENCOMPLEX DE HEEN De RAAD besluit zonder discussie en hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel. 8c. AANVULLENDE MACHTIGING BURGEMEESTER EN WETHOUDERS TOT HET IN 1984 AANGAAN VAN VASTE GELDLENINGEN, TOT EEN MAXIMUM VAN 4.000.000,- De RAAD besluit zonder discussie en hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel. 8d. VASTSTELLING WIJZIGING "REGELING STREEKGEWEST WESTELIJK NOORD BRABANT" (I.V.M. GEWESTELIJKE REGELING AFVALVERWERKING) Uittreksel vergaderverslag CIE FINANCIEN "De heer VAN REIJEN vraagt of er nog alternatieve mogelijkheden zijn voor de ver werking van het afvalWethouder HAGE merkt op, dat dit voorzover aan recycling wordt gedacht, nog niet het geval is. De VOORZITTER heeft gezien dat het tarief per ton 26,40 inclb.t.wbedraagt Hij meent dat bij een stortplaats onder een gemeenschappelijke regeling geen b.t.w. is verschuldigdhetgeen een verschil maakt van ruim 4,Hij zou derhalve willen aandringen op een stortplaats onder een gemeenschappelijke regeling Wethouder HAGE merkt op, dat "De Kragge" eigendom is van Bergen op Zoom, doch dat voor een aangewezen stortplaats een gemeenschappelijke regeling zal worden aangegaan Dit zou bij uitbreiding van "De Kragge" ook het geval zijn." Uittreksel vergaderverslag CIE GEMEENTEWERKEN: "De heer CORNEL onderschrijft de veronderstelling van de heer VAN SCHILT, dat de toekomstige gewestelijke afvalverwerking tot een hogere verwerkingsprijs per ton en wellicht ook tot een aanpassing van de reinigingsheffing zal leiden, Teneinde de verwerkingsprijs te drukken is een overslag-depót (de heer ABBENHUIS) niet direkt de aangewezen oplossingWellicht dat het afvoeren in grotere eenheden enige mogelijkheden biedt.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1984 | | pagina 104