-5- Hierdoor zijn de wielrijders noodgedwongen bij elk geparkeerdstaande auto uit te wijken naar de rij strook op het wegdek hetwelk meerdere malen een sohrikeffect voor automobilisten teweeg brengt en noodstoppen tot de orde van de dag zijn. Hierbij moet worden toegevoegd dat het toenemende zware verkeer een denderend ge vaar wordt en in vele woningen de trillingen als overlast en hinder ervaren worden. In verband met deze wijzigingen stellen wij nogmaals aan de orde onze wens, dat de oversteek voor wielrijders komt te vervallen, en dat het rijwielpad doorge trokken wordt tot aan de EngelsewegMet deze aanpassing komt men de veiligheid tegemoet in de Molenstraat,wanneer straks de S-7 aansluiting krijgt op de Rondweg Oud-Gastel, waardoor meer verkeersaanbod ontstaat. Verder willen wij een kostenopstelling over de kosten van de aanpassing nabij Engelseweg in de Molenstraat, alsmede een aanlegkosten berekening van het doortrekken van de Noordelijke omleiding Kruisland tot aan de Langeweg. Ons inziens zou kunnen blijken, dat de Noordelijke omleiding op dit moment voordeliger aangelegd zou kunnen worden dan na een uitstel van vele jaren. Op dit moment belast men het dorp Kruisland met extra verkeer en zal voor ons dorp een gevaren tijdperk aanbreken. Verontwaardigd zijn wij over deze wijzigingen in het ontwikkelingspatroon. Het zal stellig een stagnatie teweeg brengen in het leefbaarheidsbelang van Steenbergen. Ik wil aanhalen de vervreemding als kerkdorp Kruisland van Steenbergen, de flessenhals in de Dinteloordsewegde verbinding naar Halsteren en het uitblijven van de Zoomweg. Nog urgenter mag gerekend worden de wering van zwaarverkeer uit de binnenstad, m.n. het doorgaand verkeer. Hopende dat deze reactie met alle facetten bespreekbaar gesteld wordt bij Gedeputeerde Staten en zal leiduen tot een beleid, gericht op de ontwikkeling en de leefbaarheid van ons dorp, door een vlotte stroming van het doorgaand verkeer. De heer VAN ECK is het roerend met de heer van de Kar eens en hij hoopt, dat het college daaraan de nodige aandacht zal besteden. De heer VAN RIESSEN sluit zich namens het C.D.A. hierbij aan. De VOORZITTER vraagt wie volgens de heer van de Kar de kostenberekening moet opstellen. De heer VAN DE KAR meent, dat dit de provincie moet zijn. De VOORZITTER kan zich wel in de gevoelens van de raad verplaatsen. Hij vindt dat deze een beetje buiten de realiteit staan. Er is verschillende malen gesproken, maar een tracé is zelfs nog niet vastgesteld. In deze tijd en gezien de stand van zaken kan toch moeilijk de voorgestelde eis worden ingediend. Ook de provincie wordt met allerlei kortingen geconfronteerd en het feit ligt er, dat de omleiding-noord niet die prioriteit binnen de provincie heeft die Steenbergen er aan toekent. Bij het verschijnen van een brief aan de Gedeputeerde Staten moet hiermee wel rekening worden gehouden. De RAAD besluit zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel van de heer van de Kar zich tot Gedeputeerde Staten te wenden. 7. Woningbouwprogramme 1983 (J. v. Eek) Vergadering CIE GEMEENTEWERKEN "Naar aanleiding van de toegekende 11 wooneenheden ontstaat een discussie over het bouwplan ter plaatse van het huidige Napoleon huis. De commissie is van oordeel dat er ter plaatse een passend vervangend bouwwerk moet komen. De heer IJZERMANS verzoekt wethouder Ooms om op korte termijn in kontakt te treden met de bouwge- gadigde. Overeenkomstig de destijds gedane toezegging vertrouwt de commissie erop dat de raad tijdig over dit bouwproject zal worden gehoord. Vergaderverslag CIE FINANCIEN "Op een vraag daaromtrent van de voorzitter deelt de heer HAGE mede, dat een onder zoek wordt ingesteld of er 4 bewoners van De Heen bereid zijn om een eventueel nieuw te bouwen woningwetwoning aan de Dorpsweg te huren. Bij voldoende belang stelling en de medewerking van de Stichting Regionaal Waningbezit, zouden er te De Heen 4 van de 20 woningwetwoningen gebouwd kunnen worden.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1983 | | pagina 5