r ji i. io O? - no {90s oi 9 .9W .10 ni x- - iixir 199 >(00 i II v -i-:vo sb i i-y jfioo nr. ise .si 1 u x r0P i. w .v "cl:-rv ov - 00 n 1 .er: r' 1c oov - "~fr' i' no fat1 v s ?op.i\ t nr mr ni a a •- r iv±'>nx eicfeis nixrf n9 aaafta'orfi'sw ns I9i"8®ein9^ïi/tr hbv eja,c)IIoo isd yw nsXfteb "&ni -eon! 9i Ibtoov jo si frsd UB.sd7in.Bbno eorf .nsjlnsbni ano nennmi fjW .bssiaod njBJi Tobnlm ijsw nsXcJii n9i -low nsd n9rr0i89d Issx^efloo n99 nsv ioohxpsv .bisbsned 3iyi9 u-s iililia .naXoiqas^ nab xli JgTJUTs: :g\Ra3M;'io ja hi coini J" x x- if i n,v - i >rt9 i i s oi «noraojlf' bnoi 9b nsv &9.1 son ïi nsbsld 9;-:£,xl98*esIq i9on lo use W:?d nets nsvoJt^osqsisq ejflsw as neiss eb nseia soH .dlserl issdaixrfoasd eii-snrrolnl txsj etf'neamq® -T'!vq' ^Ibirovns IJ99 83ftll95l9w so ixiitrn ano feci bnB.di9v 4ib ni ni sib n9qi9wisbno ebnijs ^cttiLed txsv iqvo neQibiBSViev ei iriois .n9iioii9^aBB nsbiow .b.9 nallin foab ;l Hff3XHxV .b^ess'ieoi si alsos nil 'oilx r>ISnoiionxrl 9boon 39 S8£f ti 11 s "noiio son; -no-.K- 9 eb, nrv iebj i le ni .5 .1 Br nsbnow it -90 a lol rxs(.xwi' •.i-nsfoiq led iao 1: ;ra :'«o eb iixr b"tools f aeddeti Busbtrodiew n© istess' isniihl ,5 .nexsioov si asiitv n.:-v 9bs>* ni9H9ii9f>a[i£q 15 4. Nu het crediet voor een parkeerterrein voor vrachtwagens is inge trokken en een dergelijke uitgave voorlopig onhaalbaar is, dient o.i. te worden gestreefd naar het benutten van bestaande capaci teit. Wij denken dan met name aan de busstandplaatsen bij de sport hal en het voorterrein van de C.S.M. Wellicht zijn er nog andere geschikte plaatsen. Daarna kunnen dan vrachtwagens uit de woon wijk, althans wat het parkeren betreft, worden geweerd. 5. Het eerste deel van het Y.C.P. voorziet in o.a. een verbinding van Steenbergen-Zuid met het centrum, wering van vrachtwagens in het centrum en aanpassing van de Franseweg (incl. het kruispunt met de rondweg), de Burg. van Loonstraat en het kruispunt met Ka de en Fabrieksdijk. Hoe is de stand van zaken t.a.v. planning en subsidiëring en welke medewerking is van de provincie te verwachten 6. In welke fase van voorbereiding verkeert het plan voor de fiets- verbinding Kruisland-Welberg-Steenbergen Dit is ook van belang voor het schoolverkeer, dat dan van de ongelijkvloerse kruising gebruik kan maken. Voor de schoolkeuze bij voortgezet onderwijs spreekt dit aspect zeker mee(Kruisland) 7. Al is de herindeling van het Floraplein voorlopig van de baan, de verkeerssituatie nabij enkele grotere winkels en een bankvestiging maken uitbreiding van de parkeercapaciteit zeer gewenst. WEGENSTRATENPLEINEN 1. De Markt in Kruisland vraagt dringend op enige aankleding. In ver band met de beperkte financiële middelen wordt gedacht aan het aan brengen van parkeervakken en enige groenaanplant met enkele bomen, waar mogelijk. Nu de bushalte is vervallen zijn de mogelijkheden wat L„„-^ori De abri hiervan dient geplaatst te worden aan de Roo- ruimer geworden.sendaalseweg,waar mogelijk een 2e abri gesitueerd wordt 2. Het C.D.A. stelt er prijs op, dat t.z.t. het Kinderbaant.ie te Wel berg van een normale verharding wordt voorzien en zo als ontslui— tingsweg van het uitbreidingsplan Welberg kan fungeren. 3. Door tegenstrijdige uitlatingen zijn wij in verwarring geraakt en ontbreekt ons enig inzicht rond de problematiek van de overname van polderwegen in het kader van de ruilverkaveling Kruisland-Wouw. Wij weten, dat de raad in januari 1980 een principe-besluit nam tot vervroegde overname van het beheer van een viertal wegen met een verkeersfunctie. Daardoor werd veilig gesteld een subsidiabele breedte en overname van zo goed als nieuwe wegen. Graag zien wij ons uitvoerig voorgelicht over de consequenties van dat besluit, waarbij ons met name interesseert: 1. waarom is niet gereserveerd, terwijl bekend was, dat er in 1982 betaald moest worden 2. is de gemeente formeel verplicht nu al, dus ruim vóór de forme le toewijzing door gedeputeerde staten, meer te betalen dan de extra kosten van verbreding 3. leidt vervroegde overname van het onderhoud niet tot extra sub sidie en zo ja tot welk bedrag Weegt dit subsidie niet royaal op tegen de onderhoudskosten de eerste jaren, die voornamelijk uit het maaien van bermen zal bestaan N N Ti j

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1981 | | pagina 160