- 31-
3.3 stadscentrum
Graag zouden wij zien, dat de Kade spoedig parkeervakken zal
hebben met aangepaste verlichting. Dit laatste geldt ook voor
het parkeerterrein aan de Rozemarijnstraat, dat wij graag een tot
parkeren uitnodigend karakter zouden willen toekennen.
Wij menen overigens in het V.C.P. een te optimistische telling
van het aantal parkeerplaatsen te hebben moeten constateren.
4. VERKEER EN VERVOER-IRSPRAAK EN OPENBAARHEID-SPORT EN RECREATIE
WELZIJN
4.1 verkeer en vervoer
We hebben alle respect voor de werkgroep VCP. die samen met
de Grontmij, tot een afgewogen hoofdwegenplan is gekomen. Wij
hopen, dat de bezwaren tegen de noordelijke verdeelring, die
door velen als een uitnodigende sluiproute wordt gezien, kunnen
worden ondervangen.
In het plan missen we toch extra nadruk op de enige ongelijkvloer
se kruising,die we hebben611 die zoveel voordelen biedt t.a.v. de
verkeersveiligheid. Laat het kruispunt Pranseweg geen tweede Af-
geslechtedijk worden. Daarbij dient te worden bedacht, dat de
nieuwe hoofdverbinding centrum-zuid ook aansluiting op de onge-
lykvloerse kruising aan de Wipstraat geeft. O.i. moet het moge
lijk zijn de zeer geschikte Molenweg volledig te benutten In de
barriere-werking van deze weg in de verbinding centrum-zuid tot
een minimum te beperken.
Aan de flessehals B.v.Loonstraat in het hoofdwegencircuit zal
bijzondere aandacht moeten worden besteed, opdat de veiligheid
van de fietser is gewaarborgd.
Zijn er al vorderingen gemaakt t.a.v. verkeersonderwijs op
scholen voor voortgezet onderwijs
Het parkeren op en rond de Seringenlaan, we zeiden het vorig
jaar ook al, zorgt voor gevaarlijke situaties en veel ongemak
voor de bewoners nabij het sportpark.
Hoe staat het met de plannen tot de verlegging van de hoofdin
gang en situering van parkeeraccommodatie daarbij
Hebben burgemeester en wethouders al nagegaan of een autobus
verbinding Bergen op Zoom-Steenbergen-Rotterdam tot de mogelijkhe
den behoort
Is het nu echt niet mogelijk de buurtbus door te trekken naar
De Heen, zonder dat de frequentie van de halte De Heen wordt aan
getast
gronden en na te gaan of er aanduidingsborden van vestigingen op
het industrieterrein kunnen worden aangebracht. Graag informatie
over de stand van zaken.
Hoe staat het met het fietspad cq fietsverbinding Kruisland-
Steenbergen, als idee aangedragen door de leefbaarheidsgroepen
Wij pleiten er voor het busstation in het stadscentrum te houden
en de busroute door de woonwi.ik Zuid te leiden. Uiteraard dienen
de belangrijke halteplaatsen van een abri te worden voorzien.
Nog steeds ontbreekt de al zo vaak toegezegde abri op de Markt te
Kruisland. Dat een en ander te maken heeft met verfraaiingsplannen
voor de Markt is ons bekend, maar dat is een kwestie van keuze ma
ken in overleg met de leefbaarheidsgroep Kruisland.
Het is ongelooflijk, dat nog steeds geen oplossing voor het kruis
punt Markt/Brugweg in Kruisland is bereikt. Een frustratie van jewelste!
voor stadsdorpsplatte-