- 31- 3.3 stadscentrum Graag zouden wij zien, dat de Kade spoedig parkeervakken zal hebben met aangepaste verlichting. Dit laatste geldt ook voor het parkeerterrein aan de Rozemarijnstraat, dat wij graag een tot parkeren uitnodigend karakter zouden willen toekennen. Wij menen overigens in het V.C.P. een te optimistische telling van het aantal parkeerplaatsen te hebben moeten constateren. 4. VERKEER EN VERVOER-IRSPRAAK EN OPENBAARHEID-SPORT EN RECREATIE WELZIJN 4.1 verkeer en vervoer We hebben alle respect voor de werkgroep VCP. die samen met de Grontmij, tot een afgewogen hoofdwegenplan is gekomen. Wij hopen, dat de bezwaren tegen de noordelijke verdeelring, die door velen als een uitnodigende sluiproute wordt gezien, kunnen worden ondervangen. In het plan missen we toch extra nadruk op de enige ongelijkvloer se kruising,die we hebben611 die zoveel voordelen biedt t.a.v. de verkeersveiligheid. Laat het kruispunt Pranseweg geen tweede Af- geslechtedijk worden. Daarbij dient te worden bedacht, dat de nieuwe hoofdverbinding centrum-zuid ook aansluiting op de onge- lykvloerse kruising aan de Wipstraat geeft. O.i. moet het moge lijk zijn de zeer geschikte Molenweg volledig te benutten In de barriere-werking van deze weg in de verbinding centrum-zuid tot een minimum te beperken. Aan de flessehals B.v.Loonstraat in het hoofdwegencircuit zal bijzondere aandacht moeten worden besteed, opdat de veiligheid van de fietser is gewaarborgd. Zijn er al vorderingen gemaakt t.a.v. verkeersonderwijs op scholen voor voortgezet onderwijs Het parkeren op en rond de Seringenlaan, we zeiden het vorig jaar ook al, zorgt voor gevaarlijke situaties en veel ongemak voor de bewoners nabij het sportpark. Hoe staat het met de plannen tot de verlegging van de hoofdin gang en situering van parkeeraccommodatie daarbij Hebben burgemeester en wethouders al nagegaan of een autobus verbinding Bergen op Zoom-Steenbergen-Rotterdam tot de mogelijkhe den behoort Is het nu echt niet mogelijk de buurtbus door te trekken naar De Heen, zonder dat de frequentie van de halte De Heen wordt aan getast gronden en na te gaan of er aanduidingsborden van vestigingen op het industrieterrein kunnen worden aangebracht. Graag informatie over de stand van zaken. Hoe staat het met het fietspad cq fietsverbinding Kruisland- Steenbergen, als idee aangedragen door de leefbaarheidsgroepen Wij pleiten er voor het busstation in het stadscentrum te houden en de busroute door de woonwi.ik Zuid te leiden. Uiteraard dienen de belangrijke halteplaatsen van een abri te worden voorzien. Nog steeds ontbreekt de al zo vaak toegezegde abri op de Markt te Kruisland. Dat een en ander te maken heeft met verfraaiingsplannen voor de Markt is ons bekend, maar dat is een kwestie van keuze ma ken in overleg met de leefbaarheidsgroep Kruisland. Het is ongelooflijk, dat nog steeds geen oplossing voor het kruis punt Markt/Brugweg in Kruisland is bereikt. Een frustratie van jewelste! voor stadsdorpsplatte-

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1980 | | pagina 180