- 22-
2. Overige recreatie
a» We hebben vernomen dat het Slingerbos op Welberg opengesteld gaat worden voor
het publiek» Wellicht kan het college in overleg met Leefbaarheid Welberg
komen tot een vorm van inrichting die het voor bezoekers aantrekkelijk maakt.
b, Al geruime tijd geleden is voorgesteld een fietspad aan te leggen van Kruis
land naar Welberg, wat naast een verkeersveiligheidsfunctie ook een recrea
tieve rol zou kunnen vervullen. Dit idee zou worden ingebracht in de ruil
verkaveling. Omdat het erg stil is rond dit idee zouden we graag vernemen
of er nog iets in die richting wordt gedaan.
c. Het zwembad heeft een duidelijk recreatieve functie. Slechte zomers maken dat
het bezoekersaantal terugloopt» Wij menen dat verwarming van het bad een zeer
positieve invloed kan hebben op het bezoek, omdat bekend is dat vele mensen
om die reden naar buurgemeenten gaan» We achten dan ook termen aanwezig om
een kostenbegroting voor een of andere vorm van verwarming op te maken, zodat
we inzicht kunnen krijgen wat er op dat gebied mogelijk is.
VERKEER
1. Algemeen
Op verkeersgebied bestaan er vele voornemens en plannen waarvan het VCP actueel
is en onderwerp van discussie, zodat we daar niet te veel op in zullen gaan, be
halve dat we nu reeds willen zeggen dat het onderdeel Oostdam - Westdam van de
verdeelring voor ons een moeilijk verteerbare zaak is.
Daarnaast hebben wij nog een aantal andere voorstellen en suggesties die hierna
volgen»
a» Vooruitlopend op alle maatregelen zouden we nu een verbod voor doorgaand
vrachtverkeer in het centrum willen»
b» Op de ventweg langs de Stoofdijk geldt geen snelheidsbeperking, we zouden
die daar graag ingevoerd zien.
c. Wellicht tot vervelens toe blijven we aandringen op een snelle realisering
van een parkeerterrein voor vrachtwagens in Steenbergen - Zuid.
d. Kan er op korte termijn worden overgegaan tot het indelen van de Kade met
parkeervakken.
e. Nog steeds is er niets gedaan aan het kruispunt Markt - Brugweg te Kruisland
terwijl de situatie daar een verbetering van het uitzicht noodzakelijk maakt.
Wanneer kan daar aan worden begonnen op de manier zoals die door diverse in
stanties, behalve de provincie, is voorgesteld. We willen hierbij nog opmer
ken geen voorstander te zijn van wijziging van het resterend gedeelte van de
Brugweg, omdat dat snelheidsverhogend wetkt»
f. In Steenbergen-Zuid nodigen een flink aantal straten uit tot hard rijden.
Men kan niet tot in den treure een beroep blijven doen op een verandering van
de mentaliteit van de weggebruikers, omdat in de praktijk blijkt dat die niet
verandert. Om aan deze steeds terugkerende onveilige situaties een eind te
maken stellen we voor plannen te ontwikkelen die min of meer dwingen tot een
rustiger rijgedrag»