- 22- 2. Overige recreatie a» We hebben vernomen dat het Slingerbos op Welberg opengesteld gaat worden voor het publiek» Wellicht kan het college in overleg met Leefbaarheid Welberg komen tot een vorm van inrichting die het voor bezoekers aantrekkelijk maakt. b, Al geruime tijd geleden is voorgesteld een fietspad aan te leggen van Kruis land naar Welberg, wat naast een verkeersveiligheidsfunctie ook een recrea tieve rol zou kunnen vervullen. Dit idee zou worden ingebracht in de ruil verkaveling. Omdat het erg stil is rond dit idee zouden we graag vernemen of er nog iets in die richting wordt gedaan. c. Het zwembad heeft een duidelijk recreatieve functie. Slechte zomers maken dat het bezoekersaantal terugloopt» Wij menen dat verwarming van het bad een zeer positieve invloed kan hebben op het bezoek, omdat bekend is dat vele mensen om die reden naar buurgemeenten gaan» We achten dan ook termen aanwezig om een kostenbegroting voor een of andere vorm van verwarming op te maken, zodat we inzicht kunnen krijgen wat er op dat gebied mogelijk is. VERKEER 1. Algemeen Op verkeersgebied bestaan er vele voornemens en plannen waarvan het VCP actueel is en onderwerp van discussie, zodat we daar niet te veel op in zullen gaan, be halve dat we nu reeds willen zeggen dat het onderdeel Oostdam - Westdam van de verdeelring voor ons een moeilijk verteerbare zaak is. Daarnaast hebben wij nog een aantal andere voorstellen en suggesties die hierna volgen» a» Vooruitlopend op alle maatregelen zouden we nu een verbod voor doorgaand vrachtverkeer in het centrum willen» b» Op de ventweg langs de Stoofdijk geldt geen snelheidsbeperking, we zouden die daar graag ingevoerd zien. c. Wellicht tot vervelens toe blijven we aandringen op een snelle realisering van een parkeerterrein voor vrachtwagens in Steenbergen - Zuid. d. Kan er op korte termijn worden overgegaan tot het indelen van de Kade met parkeervakken. e. Nog steeds is er niets gedaan aan het kruispunt Markt - Brugweg te Kruisland terwijl de situatie daar een verbetering van het uitzicht noodzakelijk maakt. Wanneer kan daar aan worden begonnen op de manier zoals die door diverse in stanties, behalve de provincie, is voorgesteld. We willen hierbij nog opmer ken geen voorstander te zijn van wijziging van het resterend gedeelte van de Brugweg, omdat dat snelheidsverhogend wetkt» f. In Steenbergen-Zuid nodigen een flink aantal straten uit tot hard rijden. Men kan niet tot in den treure een beroep blijven doen op een verandering van de mentaliteit van de weggebruikers, omdat in de praktijk blijkt dat die niet verandert. Om aan deze steeds terugkerende onveilige situaties een eind te maken stellen we voor plannen te ontwikkelen die min of meer dwingen tot een rustiger rijgedrag»

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1980 | | pagina 171