I
Het voorstel is een logische voortgang van het vorig jaar opge
stelde wegenverbeteringsp1 an van die commissie.
Uiteraard is het een democratisch recht van de raad om van mening
te veranderen, maar dan moet men BSW niet kwalijk nemen, dat zij
de normale procedure volgen. De plankosten moeten bij afwijzing van
het voorstel natuurlijk wel worden betaald.
Mevr. ONLAND maakt bezwaar tegen de suggestie van de heer
Heijmans. Een stukje historie kan men zo maar niet in een nieuwe
woonwijk plaatsen. De heer van de Kar kan zij gerustellen, want
een verbetering van de Brugweg zal wel haar steun verkrijgen.
De heer HEIJMANS verklaart met zijn idee te hebben willen
aantonen, dat van een ouderwetse keiweg veel mensen moeten kunnen
genieten en dat is bij de Beneden Sasweg niet het geval.
De heer HOENDERVANGERS wijst erop, dat het juist de combinatie
van deze weg met de omgeving is, die handhaving gewenst maakt.
De Brugweg is een heel ander soort weg en daarmee niet vergelijk
baar.
De VOORZITTER sluit de discussie en brengt het voorstel in
stemmi ng
Vóór het voorstel stemmen L.v.d.Kar, CRademakersA.van Nispen-
Aarden, A.Heijmans, J.Everaert en
A. Jansen
Tégen het voorstel stemmen: M.Baten, M.Onland-van Haaren, C.Ooms,
J.van Schilt, AAdriaansenC.Hoender
vangers, J.van Eek en M.van Vossen
De VOORZITTER concludeert dat de RAAD met 6 stemmen vóór en
8 stemmen tegen het voorstel heeft verworpen.
12. VOTERING CREDIET VAN 746.500,==
voor reconstructie van de Westl
Langeweg
De heer OOMS vindt verbetering van deze weg, zoals is voorge
steld, de meest wenselijke, en wel, omdat:
1. de weg op het oog dezelfde breedte lijkt te houden, wat de snel
heid kan beperken;
2. deze quartaire weg bij deze breedte in aanmerking blijft komen
voor een jaarlijkse provinciale onderhoudsbijdrage;
3. de aanwezige leidingen van nutsbedrijven kunnen blijven liggen;
k. de bestaande bermen en sloten kunnen worden gehandhaafd, dus
ook geen grondaankopen;
5. de bewoners van deze weg met deze manier van verbeteren blij zijn.
De heer RADEMAKERS had oorspronkelijk liever een gesloten weg
dek gezien met beperking van de snelheid door borden. Gezien de be
sparing van kosten, die nu wordt bereikt doordat de leidingen onge
moeid kunnen worden gelaten, is hij het met het voorstel eens.
De heer HEIJMANS is eveneens blij met de aanpak van deze weg,
maar is niet voor bestrating met betonklinkers aan weerszijden. Hij
is voor wat dat betreft tegen het voorstel