zlStL
10. VERKOOP 115 M 2 GROND t.b.v. de aanleg
van fietspaden langs de prov.weg Kruisland-
Roosendaal aan de provincie Noord-Brabant
De RAAD besluit zonder discussie en hoofdelijke stemming overeen
komstig het voorstel.
11. VERKOOP 232 M2 GROND aan de heer A.C.van
Aert, Oucflandsestr.l te Steenbergen
De RAAD besluit zonder discussie en hoofdelijke stemming overeen
komstig het voorstel.
12. VOORSTEL TOT VERLENGING VAN DE HUUR
OVEREENKOMST VAN DE TIJDELIJKE AMBTSWO
NING GAGELDONK 23
De RAAD besluit zonder discussie en hoofdelijke stemming overeen
komstig het voorstel.
13. REORGANISATIE OPHALEN VAN HUISVUIL
EN WIJZIGING VERORDENING OP DE HEF
FING VAN REINIGINGSRECHTEN
De heer VAN DE KAR wil op verzoek van de NKV-centrale Kruisland de
volgende brief voorlezen:
"Ons onderwerpend aan de heffingen welke voortvloeien uit de bestrij
ding der kosten, doen wij ons toch zorgen maken over het onredelijke element
welke ons inziens geschapen wordt, ware het niet reeds aanwezig.
Als standorganisatie met in loondienst werkende leden, welke aangesla
gen worden voor één emmer, staan wij een heffing naar het aantal aangeboden
zakken voor, welke door U als niet eenheidstarief wordt aangehaald onder C.
(agendapunt 13 raadsvergadering 10 mei 1979
De kosten zien wij als heffing invorderbaar in de vorm van het be
last aanbieden van gemeente Steenbergen vuilniszakken en welke verplicht
moeten worden gesteld.
Dan alleen betaalt ieder naar inbreng en zal een kleingebruiker van
de vui1nisafvoer met hooguit 1 a 2 zakken per week niet hoeven mee te beta
len in de kosten van een grootverbruiker met 3a10 zakken.
Hopende dat U en de gemeenteraadsleden bovenstaande in de bespreking
zal betrekken, tekend namens "NKV-centra 1 e Kruisland."
De fractie Kruisland'78 heeft, na een gesprek met de NKV-centrale
Kruisland, gemeend achter het verzoek te moeten gaan staan.
De VOORZITTER wijst er op, dat er zowel voor de gemeente uit organisa
torisch oogpunt als voor de bevolking uit financieel oogpunt grote bezwaren
kleven aan het gebruik van door de gemeente te verstrekken zakken. Een aan
tal gemeenten,, die redeneerden als het NKV-Kruisland zijn hierop snel terug
gekomen, omdat bleek, dat ook KOMO-gekeurde zakken in de particuliere handel
veel goedkoper waren. Dat gaf veel reacties en was niet houdbaar.
Spreker meent ook, dat er in feite een tariefverlaging plaats vindt,
zeker omdat handhaving van het tarief in 1980 mogelijk lijkt. De vergelij
king tussen kleine en grote verbruikers gaat niet op, omdat de vaste kos
ten, zoals apparatuur en organisatie voor het totaal gelden, dus ongeacht
het aantal aangeboden vuilniszakken.
-1 1-