-11- De oplossing van het probleem van parkerende,en niet te vergeten het in de vroegte opstartende,vrachtwagens is in feite reeds gevonden in het parkeerterrein op het bedrijfsterrein in Zuid. Dat dit terrein nog niet is gerealiseerd komt omdat de provincie een vrij vergaande formele houding hanteert. De stedebouwkundige is thans bezig om via een planologische aanpassing de weg voor de aanleg vrij te maken. De verkeerscommissie zal nagaan, welke andere verspreide punten in aanmerking komen voor het parkeren van vracht wagens Wij onderkennen de problemen in de Seringenlaan bij de sportpark-ingang Juist een dezer dagen is door ons een knoop doorgehakt inzake een uitbrei ding van het sportpark met een oefenhoek, maar tevens inzake een nieuwe en tree langs de Molenweg, met extra parkeergelegenheid. Door de verplaatsing van die ingang wordt ook, zij het beperkt, tegemoetgekomen aan bezwaren van SCW tegen de nogal grote afstand tussen Welberg en het Steenbergse sportveld. De opdracht om een en ander stedebouwkundig in te passen wordt gegeven. De gesignaleerde problemen rondom de fietsverbinding met Nieuw Vossemeer via de Stoofdijk zijn ons niet geheel duidelijk. Wij zullen de verkeerscommissie vragen zich daar eens over te buigen. Hetzelfde zouden wij willen voorstellen voor de gesignaleerde problemen inzake de aansluiting van het industrieter rein op de Stoofdijk en een betere beveiliging van het intensieve rijwiel- verkeer vanaf het industrieterrein naar de stad. Ook wij hebben ons genoegen aan de gezamenlijke 1eefbaarheidsgroepen kenbaar gemaakt voor hun suggestie inzake de fietsverbinding Kruisland-Steenbergen. Wij zullen het resultaat van de inbreng in de ruilverkavelingscommissie af wachten alvorens te onderzoeken, welke andere mogelijkheden voor realisering er zijn. Het in het kader van het VCP ingestelde schoolonderzoek zal ons een inzicht geven in de intensiteit van het fietsverkeer Kruisland-Steenbergen. Wij zullen met de B.B.A. in overleg treden over de mogelijkheid van een snel- busverbinding Bergen op Zoom-RotterdamGezien de omslachtige spoorwegver binding Bergen op Zoon-Rotterdamis dit idee wellicht het overwegen waard. Het lijkt ons goed om voor dit regionaal belang actie te voeren via het streek- gewest Wij onderschrijven de aangestipte onlogica in het verkeersonderwijs bij het voortgezet onderwijs en weten, dat op landelijk niveau hieraan wordt gewerkt. Wij zullen dit nagaan en als blijkt, dat er voorlopig geen vooruitzichten zijn, overleg plegen met de schooldirecteuren de groepscdt rijkspolitie om samen te bezien, wat hieraan gedaan kan worden. Zoals in de vorige raadsvergadering reeds is meegedeeld is de kwestie van de hoek Markt/Brugweg op bestuurlijk niveau bij de provincie aangekaart. Ons idee, het terugbrengen van de drie rijbanen tot twee, is daarbij ondersteund door de A.N.W.B. en Veilig Verkeer Nederland. Overigens wordt elke kans benut om deze kwestie onder de aandacht van Gedepu teerde Staten te brengen. Deze zaak is overigens niet geheel los te zien van een noordelijke omleiding in Kruisland, die zich steeds nadrukkelijker zal gaan aandienen. Op verzoek van de verkeerscommissie zal hiernaar een onder zoek worden ingesteld, waarbij ook de Eerste Boutweg zal worden betrokken. De provinciale waterstaat erkent, dat een noordelijke omleiding voor Kruisland vroeg of laat er toch zal moeten komen. -12-

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1979 | | pagina 246