28- Het parkeren bii het sportpark aan de Seringenlaan wordt voor weggebrui kers en omwonenden een steeds groter probleem. De Seringenlaan fungeert als hoofdader voor Zuid, maar kan deze functie tijdens sport-activitei- ten steeds minder aan. Ook de overlast, die de bewoners van deze straat en de zijstraten ondervinden achten wij langaaam aan te groot. Bij het sportpark ontbreekt een behoorlijk parkeerterrein. Wjj vragen het college na te gaan of het niet wenselijk is het oorspron kelijk sportparkplan te gaan volgen, waarbij de hoofdingang aan de Molen weg is gedacht. Dan is er o.i. ook een parkeerterrein te creëren. De huidige situatie is destijds als tijdelijk gezien en wij menen, dat de practijk aantoont, dat dit een juiste visie was. Wjj willen wyzen op de gevaarlijke situatie in de fietsverbinding met Nieuw-Vossemeer via de Stoofdi.ik. Door het ontbreken van een volledig tweezijdig fietspad moeten fietsers 2 x oversteken. De busverbinding met Roosendaal (en dus ook Kruisland) blijft een gebrek kige zaak. De bereikbaarheid van het ziekenhuis Roosendaal evenzeer. Met belangstelling wordt uitgezien naar het toegezegde onderzoek om daarin verbetering te brengen. Het idee van het fietspad Kruisland-Steenbergen staat ons wel aan. Het bewijst, dat ook uit de burgerij goede suggesties kunnen komen. Opne ming als recreatief fietspad in het ruilverkavelingsplan Kruisland-Wouw is inmiddels aangekaart. Wij hopen, dat het college attent zal blijven en ook andere mogelijkheden voor realisering zo nodig zal benutten, omdat het ook in het belang is van de Kruislandse leerlingen van v.o.-scholen in Steenbergen. De busverbinding vanuit Welberg is er, maar het betreft duidelijk een compromis. Wij verzoeken burgemeester en wethouders om in overleg met de gemeente Wouw te trachten een buurtbusverbinding De Heen-Welberg-Moer- straten-Wouw enz. te verkrijgen. Volgens krantenpublikaties zou er per april 1980 een buurtbus Welberg-Moerstraten-Wouw-Wouwse Plantage komen Met genoegen is kennis genomen van de verbetering van fietspaden en plein in Welberg. Wanneer kan de raad het voorstel verwachten en kan de uitvoe ring ter hand worden genomen Landelijk ontstaan er snelbusverbindlngen. Zo is onlangs Breda-TJtrecht gestart. Willen burgemeester en wethouders onderzoeken of het mogelijk is een snelbusverbinding Bergen op Zoom-Rotterdam tot stand te brengen en dit in samenwerking met de belanghebbende gemeenten Als argumenten kunne o.a. gelden het bezoek aan ziekenhuizen met een specialisme en het werkverkeer. Het industrieterrein is naar een volwaardig bedrijfsgebied toe aan het groeien. Wjj vragen u te willen nagaan of het nuttig en cachetverhogend is om: 1. het terrein van een naam te voorziening en de aanduiding daarvan op de ANWB-bewegwijzering c.a. te bevorderen 2. bij de toegangswegen de bekende aanduiding van de diverse vestigingen aan te brengen en deze waar nodig te herhalen ter geleiding van het bestemmingsverkeer De uitgroei van het industrieterrein eist o.i. ook een betere aansluiting op de provinciale weg, terwijl ook het intensieve fietsverkeer van werk nemers meer beveiliging behoeft. Wjj denken bij dit laatste aan het door trekken van officiële fietspaden tot aan de Burg.van Loonstraat. Uit rechtvaardigheidsoverwegingen t.o.v. de belastingplichtige bewoners van de in de gemeente liggende polders stelt het C.D.A. voor om contact op te nemen met de onderscheiden polderbesturen en afspraken te maken over de overname van die polderwegen, die van betekenis zijn voor het doorgaand verkeer en het recreatief gebruik.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1979 | | pagina 203