-20- De heer Rademakers mag op onze welwillende medewerking rekenen, waar het gaat om de agrarische belangen, die aan bod komen bij het nieuwe plan "Bui tengebi ed" en in de Ruilverkaveling Kruisland- Wouw. Dé brug staat er goed bijv al las ik vanmorgen toch wel met een beetje schrik, dat de provincie dit project ter subsidiëring bij de DACW heeft voorgedragen. Te hopen is, dat een provinciale aan vrage In dit geval sneller wordt gehonoreerd dan een gemeentelijke. 2.7 Méér bouwen op Welberg wordt bepleit door de heren van Poppelvan Tilburg en Heijmans. Zoals U weet is een aanvankelijke herziening van het bestem mingsplan Welberg door de P.P.C. gekraakt, o.a. vanwege de schijn baar te grote bouwmogelijkheden. Een planherziening, uitgaande van een geringe wijziging van het nu geldende plan, komt over en kele weken, waardoor aan dit gerechtvaardigde verlangen van Wel berg kan worden voldaan. 2.8 De heer Heijmans gaat op kruistocht voor deoverkl ui z i nq van de Boomvaart in het centrum van Welberg, juist omdat dat kerkdorp geen centrum heeft. In zich achten wij dit een goed idee, dat overigens een 15 jaar geleden ook al eens speelde, met het bureau Lievense als architect, maar toen vanwege de exhorbitante kosten bleef steken. Intussen is het niet goedkoper geworden, vrezen we, maar toch daagt er misschien iets - ditmaal in het zuiden - wanneer de in het kader van de aanpassingswerken voorgenomen wijzigingen in de wa terhuishouding zijn beslag krijgen. Dan komt nlde afvoer van de Wouwse gronden niet meer via de Boomvaart in de Steenbergse haven, maar wordt afgevoerd via Gemaal Brooymans. De waterafvoerende functie van de Boomvaart wordt dan veel minder, waardoor misschien volstaan kan worden met een riolering in plaats van met een over kluizing. Het is dan misschien de tijd om dit voor Welberg belangrijke struktu- rele plan op tafel te brengen. 2.9 Zorg voor het verkeer blijkt uit de beschouwingen van de heren van de Kar en van Tilburg. Die zorg is uiteraard gerechtvaardigd. De toenemende verkeersstroom en de vaak tegenstrijdige belangen tussen de verschillende verkeers deelnemers doen nogal eens knelpunten ontstaan. Wij erkennen, dat oplossing van die knelpunten een hoge priori teit moet krijgen, maar daartegenover staat, dat die oplossing vaak onderdeel moet zijn van een het gehele verkeersbeeld omvattend plan. Daarover beschikken we niet, al wordt er binnen het kader van de voor bereiding voor het struktuurplan voor de kom Steenbergen, wel aan ge werkt. Intussen zullen we ons moeten beperken tot een aantal ad-hoc beslis singen. Die zijn natuurlijk ook belangrijk, maar voor een algehele en grondige aanpak is een verdergaande planning noodzakelijk. Overigens komt de verkeerscommissie op 21 november a.s. bijeen om over een groot aantal punten een advies aan ons college op te stel 1 en 2.10 Sport en sportraad komen aan de orde in de beschouwingen van de heren van de Kar en Eve- raer t. Over onze verhouding tot de sportraad hebben wij in de vorige raadsvergadering een verklaring afgelegd. Wij willen het nu daarbij laten

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1977 | | pagina 96