-20-
De heer Rademakers mag op onze welwillende medewerking rekenen,
waar het gaat om de agrarische belangen, die aan bod komen bij
het nieuwe plan "Bui tengebi ed" en in de Ruilverkaveling Kruisland-
Wouw.
Dé brug staat er goed bijv al las ik vanmorgen toch wel met een
beetje schrik, dat de provincie dit project ter subsidiëring bij
de DACW heeft voorgedragen. Te hopen is, dat een provinciale aan
vrage In dit geval sneller wordt gehonoreerd dan een gemeentelijke.
2.7 Méér bouwen op Welberg
wordt bepleit door de heren van Poppelvan Tilburg en Heijmans.
Zoals U weet is een aanvankelijke herziening van het bestem
mingsplan Welberg door de P.P.C. gekraakt, o.a. vanwege de schijn
baar te grote bouwmogelijkheden. Een planherziening, uitgaande
van een geringe wijziging van het nu geldende plan, komt over en
kele weken, waardoor aan dit gerechtvaardigde verlangen van Wel
berg kan worden voldaan.
2.8 De heer Heijmans gaat op kruistocht voor deoverkl ui z i nq van
de Boomvaart in het centrum van Welberg, juist omdat dat kerkdorp
geen centrum heeft. In zich achten wij dit een goed idee, dat
overigens een 15 jaar geleden ook al eens speelde, met het bureau
Lievense als architect, maar toen vanwege de exhorbitante kosten
bleef steken. Intussen is het niet goedkoper geworden, vrezen we, maar
toch daagt er misschien iets - ditmaal in het zuiden - wanneer de in
het kader van de aanpassingswerken voorgenomen wijzigingen in de wa
terhuishouding zijn beslag krijgen. Dan komt nlde afvoer van de
Wouwse gronden niet meer via de Boomvaart in de Steenbergse haven,
maar wordt afgevoerd via Gemaal Brooymans. De waterafvoerende
functie van de Boomvaart wordt dan veel minder, waardoor misschien
volstaan kan worden met een riolering in plaats van met een over
kluizing.
Het is dan misschien de tijd om dit voor Welberg belangrijke struktu-
rele plan op tafel te brengen.
2.9 Zorg voor het verkeer
blijkt uit de beschouwingen van de heren van de Kar en van Tilburg.
Die zorg is uiteraard gerechtvaardigd. De toenemende verkeersstroom
en de vaak tegenstrijdige belangen tussen de verschillende verkeers
deelnemers doen nogal eens knelpunten ontstaan.
Wij erkennen, dat oplossing van die knelpunten een hoge priori
teit moet krijgen, maar daartegenover staat, dat die oplossing vaak
onderdeel moet zijn van een het gehele verkeersbeeld omvattend plan.
Daarover beschikken we niet, al wordt er binnen het kader van de voor
bereiding voor het struktuurplan voor de kom Steenbergen, wel aan ge
werkt.
Intussen zullen we ons moeten beperken tot een aantal ad-hoc beslis
singen. Die zijn natuurlijk ook belangrijk, maar voor een algehele
en grondige aanpak is een verdergaande planning noodzakelijk.
Overigens komt de verkeerscommissie op 21 november a.s. bijeen
om over een groot aantal punten een advies aan ons college op te
stel 1 en
2.10 Sport en sportraad
komen aan de orde in de beschouwingen van de heren van de Kar en Eve-
raer t.
Over onze verhouding tot de sportraad hebben wij in de vorige
raadsvergadering een verklaring afgelegd. Wij willen het nu daarbij
laten