- 13 -
naar het eigendomsrecht van de sloot achter
de bouwverenigingswoningen in de Molenstraat
te Kruisland
Daar de betreffende bewoners genegen zijn, toe
stemming te verzoeken om garages te bouwen
achter deze woningen is toestemming voor ver
harding van deze al grotendeels gedempte sloot
noodzakelijk.
Het lost tevens de parkeermoeilijkheid in Molen
straat op, want door het ontbreken van rijwiel
padborden staan de auto's op het rijwielpad
geparkeerd. Dit geeft de gevaarlijke situatie
dat fietsers en bromfietsers bij elke gepar-
keerdstaande auto ineens de rijweg op moeten,
wat voor de automobilist een plotselinge ma-
- noeuvre betekend.
Tevens zou worden bekeken, het geval van de
niet op riolering aangesloten percelen, welke
nog provisorisch gebruik moeten maken van de
grotendeels gedempte sloot.
.ANTWOORD: De hierbedoelde sloot en bebouwing is in
ieder geval niet van de gemeente. Onze taak
in deze kan dus niet meer zijn dan een bemid
delende*
Onzerzijds zal over deze kwestie contact ge
zocht worden met hot waterschap De Gewijzigde
Cruyslandspolders en het resultaat daarvan zal
u t.z.t. worden meegedeeld.
B. Mondeling
4. realisering Mark-V/lietkanaal
De heer VAN DE KAR heeft vernomen, dat het een vraag
is'of de aanleg van de Mark-Vlietverbinding wel door
gaat
De VOORZITTER weet evenveel als vragensteller
door publikaties in de pers. Hij meent, dat er prin
cipieel niets is veranderd.
Wethouder HERBERS resumeert de gang van zaken. De
procedure is thans zover gevorderd, dat gedeputeerde
staten hebben voorgesteld diverse wegen aan het open
baar verkeer te onttrekken. De raad heeft hieraan ook
meegewerkt t.a.v. een gedeelte van de Holderbergse-
dijk.
Toen in 1968 de provinciale staten werd voorgesteld
een Mark-Vlietverbinding aan te leggen werd dit met
algemene stemmen aangenomen. Intussen zijn er 3 jaar
verstreken en is er veel veranderd. In b&w heeft
spreker de cijfers van het scheepvaartverkeer in de
Boven- en Benedenvliet gezien en daaruit bleek een^
terugloop. Daarom is door hem in de statenvergadering
de vraag geopperd of dit project, dat de belastingbe
taler miljoenen kost, nog wel zin heeft. In maart j.l.
heeft spreker zijn vraag herhaald. De waarnemend
voorzitter- heeft voorgesteld hierop terug te komen
als de credieten voor het werk worden gevraagd. Straks
zal dus blijken of er geld op tafel moet komen voor
een kanaal waarvan de noodzaak steeds meer wordt be
twijfeld.