- 13 - naar het eigendomsrecht van de sloot achter de bouwverenigingswoningen in de Molenstraat te Kruisland Daar de betreffende bewoners genegen zijn, toe stemming te verzoeken om garages te bouwen achter deze woningen is toestemming voor ver harding van deze al grotendeels gedempte sloot noodzakelijk. Het lost tevens de parkeermoeilijkheid in Molen straat op, want door het ontbreken van rijwiel padborden staan de auto's op het rijwielpad geparkeerd. Dit geeft de gevaarlijke situatie dat fietsers en bromfietsers bij elke gepar- keerdstaande auto ineens de rijweg op moeten, wat voor de automobilist een plotselinge ma- - noeuvre betekend. Tevens zou worden bekeken, het geval van de niet op riolering aangesloten percelen, welke nog provisorisch gebruik moeten maken van de grotendeels gedempte sloot. .ANTWOORD: De hierbedoelde sloot en bebouwing is in ieder geval niet van de gemeente. Onze taak in deze kan dus niet meer zijn dan een bemid delende* Onzerzijds zal over deze kwestie contact ge zocht worden met hot waterschap De Gewijzigde Cruyslandspolders en het resultaat daarvan zal u t.z.t. worden meegedeeld. B. Mondeling 4. realisering Mark-V/lietkanaal De heer VAN DE KAR heeft vernomen, dat het een vraag is'of de aanleg van de Mark-Vlietverbinding wel door gaat De VOORZITTER weet evenveel als vragensteller door publikaties in de pers. Hij meent, dat er prin cipieel niets is veranderd. Wethouder HERBERS resumeert de gang van zaken. De procedure is thans zover gevorderd, dat gedeputeerde staten hebben voorgesteld diverse wegen aan het open baar verkeer te onttrekken. De raad heeft hieraan ook meegewerkt t.a.v. een gedeelte van de Holderbergse- dijk. Toen in 1968 de provinciale staten werd voorgesteld een Mark-Vlietverbinding aan te leggen werd dit met algemene stemmen aangenomen. Intussen zijn er 3 jaar verstreken en is er veel veranderd. In b&w heeft spreker de cijfers van het scheepvaartverkeer in de Boven- en Benedenvliet gezien en daaruit bleek een^ terugloop. Daarom is door hem in de statenvergadering de vraag geopperd of dit project, dat de belastingbe taler miljoenen kost, nog wel zin heeft. In maart j.l. heeft spreker zijn vraag herhaald. De waarnemend voorzitter- heeft voorgesteld hierop terug te komen als de credieten voor het werk worden gevraagd. Straks zal dus blijken of er geld op tafel moet komen voor een kanaal waarvan de noodzaak steeds meer wordt be twijfeld.

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1971 | | pagina 32