33
wei er uiteenlopende advies- en
goedkeuringsprocedures zijn, is het
o.i. niet bezwaarlijk om één veror
dening in haar geheel aan de advies
cq. goedkeuringsinstanties toe te
zenden.
Hoewel het voordeel van een aparte
verordening voor elk onderwerp tot
gevolg heeft, dat ieder onderwerp
zijn eigen procedure kan doorlopen
en dat wijzigingen gemakkelijker
kunnen worden aangebracht, meen-
m-b.t. danstoestemming (art 22);
8 het vaststellen van regelen inza
ke beroep tegen weigering of
intrekking van een danstoestem-
den wij toch de voorkeur te geven
aan één overzichtelijke en voor de
betrokkenen gemakkelijke hanteer
bare verordening.
Tot een puntsgewijze toelichting zal
niet worden overgegaan omdat wij u
dan een te omvangrijk voorstel moe
ten voorleggen.
Wel zij u nog medegedeeld dat be
doelde verordening om advies is ge
zonden naar de Direkteur Gemeente
Bedrijven, de Groepskommandant
der Rijkspolitie, de Kamer van
Koophandel en Fabrieken en de Pro
vinciale Raad voor de Volksgezond
heid.
De concept Drank- en Horecaver-
ordening bieden wij u hierbijgaand
ter vaststelling aan.
Dhr. HOENDERVANGERS. Inge
volge artikel 4.1 onder 1 mag gedu
rende de tijd, dat de inrichting voor
het publiek geopend is, vrouwelijk
personeel daarin geen dienst doen,
zonder toestemming van de burge
meester. Geldt dit ook voor schoon
maaksters en werksters.
VOORZ. Formeel is volgens de tekst
van het artikel inderdaad ontheffing
nodig. Maar meestal vinden die
werkzaamheden plaats als de inrich
ting gesloten is.
Dhr. HOENDERVANGERS. Inge
volge artikel 5.2 onder 3 mogen niet
meer bezoekers aanwezig zijn dan
het aantal zitplaatsen bedraagt. Is