33 wei er uiteenlopende advies- en goedkeuringsprocedures zijn, is het o.i. niet bezwaarlijk om één veror dening in haar geheel aan de advies cq. goedkeuringsinstanties toe te zenden. Hoewel het voordeel van een aparte verordening voor elk onderwerp tot gevolg heeft, dat ieder onderwerp zijn eigen procedure kan doorlopen en dat wijzigingen gemakkelijker kunnen worden aangebracht, meen- m-b.t. danstoestemming (art 22); 8 het vaststellen van regelen inza ke beroep tegen weigering of intrekking van een danstoestem- den wij toch de voorkeur te geven aan één overzichtelijke en voor de betrokkenen gemakkelijke hanteer bare verordening. Tot een puntsgewijze toelichting zal niet worden overgegaan omdat wij u dan een te omvangrijk voorstel moe ten voorleggen. Wel zij u nog medegedeeld dat be doelde verordening om advies is ge zonden naar de Direkteur Gemeente Bedrijven, de Groepskommandant der Rijkspolitie, de Kamer van Koophandel en Fabrieken en de Pro vinciale Raad voor de Volksgezond heid. De concept Drank- en Horecaver- ordening bieden wij u hierbijgaand ter vaststelling aan. Dhr. HOENDERVANGERS. Inge volge artikel 4.1 onder 1 mag gedu rende de tijd, dat de inrichting voor het publiek geopend is, vrouwelijk personeel daarin geen dienst doen, zonder toestemming van de burge meester. Geldt dit ook voor schoon maaksters en werksters. VOORZ. Formeel is volgens de tekst van het artikel inderdaad ontheffing nodig. Maar meestal vinden die werkzaamheden plaats als de inrich ting gesloten is. Dhr. HOENDERVANGERS. Inge volge artikel 5.2 onder 3 mogen niet meer bezoekers aanwezig zijn dan het aantal zitplaatsen bedraagt. Is

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1969 | | pagina 72