24
en verleden) akkoord gaat
2 met punt b (meer mogelijkheden
tot akties dan alleen Reimerswaal)
zich gedeeltelijk kan aansluiten.
3 zich van punt c (Roosendaal kern
van het gebied) moet distanciëren,
omdat het krachtenveld Rotter
dam - Antwerpen een feit is
4 punt d (Deltaspoorlijn) uiteraard
voor Steenbergen heel mooi zou
zijn. Men kan toch niet verwach
ten, dat Steenbergen van een der
gelijk voor het woon- en werk
klimaat uiterst belangrijk infra-
struktureel facet afstand neemt.
Bovendien is deze spoorlijn toch
wel een haalbare kaart.
Men moet Reimerswaal niet als ver
onderstelling op zich zelf zien, maar
als een logisch gevolg van het krach
tenveld, dat tussen Rotterdam en
Antwerpen in ontwikkeling is. Daar
om ook onze stelling, dat er plaats
moet zijn voor meer dan alléén en
eerder dan Reimerswaal.
punt 2 ontwikkeling Steenbergen
naast en buiten Reimerswaal
Het is daarom, dat burgemeester en
wethouders punt 2 (niet alléén Rei
merswaal) hebben opgenomen. Wel
blijven wij al onze aandacht aan Rei
merswaal besteden, maar tevoren
moet er ook iets kunnen gebeuren.
Dhr HOENDERVANGERS ziet
niet zoveel in een groei van 1340
inwoners tot 1980. Bij de bevolkings
prognose in 1960, opgesteld door het
E.T.I.N.. werd voor 1968 gerekend
op 13.400 zielen, exclusief de ge
stichtsbevolking. De gemeente blijft
dus achter, vandaar dat spreker heeft
betoogd, dat Steenbergen injekties
van buitenaf nodig heeft.
De VOORZ. wijst op de landelijke
cijfers, waaruit blijkt, dat de be
volkingstoename over de gehele linie
is achtergebleven. De bedoeling is,
dat na 1980 impulsen worden gege
ven om Steenbergen samen met Ze
venbergen kans te geven uit te groe
ien tot streekcentra in het zeeklei
gebied.
De opmerking van de heer Hoen-