nitie was voorzien, dat een derge lijk voornemen tot mislukken ge doemd was. kik bestuurder zal im mers eerst kijken naar zijn eigen ge meente. Kompromissen zijn dan niet over ae gehele linie mogelijk. Daar behoeft men niet over te treu ren. Daarom hoopt spreker ook op een eigen Steenbergens geluid, maar daarover heen toch een duidelijke belangenbehartiging voor de gehele streek. Voor beide regio's samen zou het teveel zijn geweest als dit ge slaagd was. Dat is wel jammer, maar ook te begrijpen. in het algemeen is te stellen, dat èn Keimerswaal èn de snelle ontwikke ling van Roosendaal sterke steun punten zijn, die bijdragen tot het versnellen van de ontwikkeling van \Vest Brabant. Punt 1 voldoening aandacht gede puteerde Staten voor West Brabant Spreker wil graag opmerken, dat die zinsnede meer is dan alleen maar een vorm van beleefdheid. De RAAD sluit zich hierbij aan. Dhr L. DELHEZ wil nog graag even inhaken op het memorandum van de regio Roosendaal, waar Steenbergen zich van wenst te distancieren. Ook wethouder Herbers schuift het Rei- merswaalplan meer naar voren. Als men zich nu realiseert, dat de ge hele ontwikkeling opgehangen wordt aan dit plan, dat eerst in 1980 tot uitvoering komt, dan is de huiver van Roosendaal wel te begrijpen. De VOORZ. stelt daar tegenover, dat Steenbergen het Reimerswaal- plan juist niet als enige faktor wil beschouwen. Reimerswaal is geen uitgangspunt, maar het komt er om dat het tussen Antwerpen en Rot terdam ligt. Steenbergen ligt ook in die as. Inderdaad komt het Reimers- waalnlan eerst in 1980 in uitvoering en daarom stelt deze gemeente, dat er ook tevoren reeds veel moet kunnen gebeuren. Steenbergen heeft ten aanzien van het memorandum Roosendaal opgemerkt, dat het le met het punt a (diagnose heden 23

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1969 | | pagina 137