nitie was voorzien, dat een derge
lijk voornemen tot mislukken ge
doemd was. kik bestuurder zal im
mers eerst kijken naar zijn eigen ge
meente. Kompromissen zijn dan
niet over ae gehele linie mogelijk.
Daar behoeft men niet over te treu
ren. Daarom hoopt spreker ook op
een eigen Steenbergens geluid, maar
daarover heen toch een duidelijke
belangenbehartiging voor de gehele
streek. Voor beide regio's samen zou
het teveel zijn geweest als dit ge
slaagd was. Dat is wel jammer, maar
ook te begrijpen.
in het algemeen is te stellen, dat èn
Keimerswaal èn de snelle ontwikke
ling van Roosendaal sterke steun
punten zijn, die bijdragen tot het
versnellen van de ontwikkeling van
\Vest Brabant.
Punt 1 voldoening aandacht gede
puteerde Staten voor West Brabant
Spreker wil graag opmerken, dat die
zinsnede meer is dan alleen maar
een vorm van beleefdheid.
De RAAD sluit zich hierbij aan.
Dhr L. DELHEZ wil nog graag even
inhaken op het memorandum van de
regio Roosendaal, waar Steenbergen
zich van wenst te distancieren. Ook
wethouder Herbers schuift het Rei-
merswaalplan meer naar voren. Als
men zich nu realiseert, dat de ge
hele ontwikkeling opgehangen wordt
aan dit plan, dat eerst in 1980 tot
uitvoering komt, dan is de huiver van
Roosendaal wel te begrijpen.
De VOORZ. stelt daar tegenover,
dat Steenbergen het Reimerswaal-
plan juist niet als enige faktor wil
beschouwen. Reimerswaal is geen
uitgangspunt, maar het komt er om
dat het tussen Antwerpen en Rot
terdam ligt. Steenbergen ligt ook in
die as. Inderdaad komt het Reimers-
waalnlan eerst in 1980 in uitvoering
en daarom stelt deze gemeente, dat
er ook tevoren reeds veel moet
kunnen gebeuren. Steenbergen heeft
ten aanzien van het memorandum
Roosendaal opgemerkt, dat het
le met het punt a (diagnose heden
23