stel, bestaande uit vier pagina's ge wijd. Naast dit voorstel, dat de raad als antwoord aan zijn besluit kan hechten, kunnen nog punten daar aan worden toegevoegd. Het wijst er op, dat de huidige be handeling nog niet de wetsprocedure betreft. Het is een experiment, dat de provincie Noord-Brabant als eerste gebruikt om tijdens het ont werpen inspraak mogelijk te maken. In eerste instantie hebben middels de ingestelde stuurgroepen, de kolleges van burgemeester en wethouders en de planologen daartoe gelegenheid gekregen, thans is het woord aan de gemeenteraden. Aan de hand van de op deze wijze ter kennis gekomen zienswijzen wordt het officiële ont werp tot stand gebracht en kan de wettelijke procedure beginnen. Waarom een voorontwerp De prakijk heeft aangetoond, dat als eenmaal een plan is opgesteld het moeilijk is in een dergelijk ver gevorderd stadium tot wijzigingen op belangrijke punten te komen. Burgemeester en wethouders heb ben in hun voorstel de zienswijze van hun kollege neergelegd. Spreker is er van overtuigd, dat de raad via op merkingen van burgemeester en wet houders met daaraan toegevoegd de diskussies via de pers, hearings en zijn eigen inzichten, tot een geza menlijk antwoord aan de provincie zal komen. Dit gezamenlijk standpunt kan dan de provincie worden medegedeeld. Spreker stelt voor eerst gelegenheid te geven tot algemene opmerkingen. In eerse instantie blijken de heren Herbers en Hoendervangers daartoe te willen overgaan. Wethouder HERBERS wil tevoren stellen, dat hij niet spreekt als wet houder, doch als voorzitter van zijn fraktie, waarvan hij dc eer heeft lid te zijn. Hij spreekt als volgt Namens de Steenb. Belangen Partij voldoe ik hierbij gaarne aan de op- 16

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1969 | | pagina 130