stel, bestaande uit vier pagina's ge
wijd. Naast dit voorstel, dat de raad
als antwoord aan zijn besluit kan
hechten, kunnen nog punten daar
aan worden toegevoegd.
Het wijst er op, dat de huidige be
handeling nog niet de wetsprocedure
betreft. Het is een experiment, dat
de provincie Noord-Brabant als
eerste gebruikt om tijdens het ont
werpen inspraak mogelijk te maken.
In eerste instantie hebben middels de
ingestelde stuurgroepen, de kolleges
van burgemeester en wethouders en
de planologen daartoe gelegenheid
gekregen, thans is het woord aan de
gemeenteraden. Aan de hand van de
op deze wijze ter kennis gekomen
zienswijzen wordt het officiële ont
werp tot stand gebracht en kan de
wettelijke procedure beginnen.
Waarom een voorontwerp
De prakijk heeft aangetoond, dat
als eenmaal een plan is opgesteld
het moeilijk is in een dergelijk ver
gevorderd stadium tot wijzigingen
op belangrijke punten te komen.
Burgemeester en wethouders heb
ben in hun voorstel de zienswijze van
hun kollege neergelegd. Spreker is
er van overtuigd, dat de raad via op
merkingen van burgemeester en wet
houders met daaraan toegevoegd de
diskussies via de pers, hearings en
zijn eigen inzichten, tot een geza
menlijk antwoord aan de provincie
zal komen.
Dit gezamenlijk standpunt kan dan
de provincie worden medegedeeld.
Spreker stelt voor eerst gelegenheid
te geven tot algemene opmerkingen.
In eerse instantie blijken de heren
Herbers en Hoendervangers daartoe
te willen overgaan.
Wethouder HERBERS wil tevoren
stellen, dat hij niet spreekt als wet
houder, doch als voorzitter van zijn
fraktie, waarvan hij dc eer heeft lid
te zijn.
Hij spreekt als volgt
Namens de Steenb. Belangen Partij
voldoe ik hierbij gaarne aan de op-
16