Van Lienden zou in deze persoonlijk interveniëren. Wat ons eigen uitbreidingsplan be treft, dacht ik, dat het nog wel 5 jaar zal duren, voor we aan de reali sering van een plan in een andere richting kunnen denken. VOORZ. Toch moeten Wij er re kening mee houden, dat we jaren tevoren onze plannen moeten voor bereiden. Dhr HOENDERVANGERS. Hoe staat het met het tracé Steenbergen- Kruisland VOORZ. Elke maand heeft met Provinciale Waterstaat een bespre king 'plaats, waarbij o.m. ook aan het door u bedoelde tracé aandacht is geschonken. Met de steun van de gemeenten in de regio Roosendaal heeft de nieuwe verbindingsweg een zekere prioriteit gekregen. Het tracé is nu min of meer vastgesteld, n.l. noordelijk van de Eerste Boutweg en daarna ongeveer de Boonhil volgend. Deze laatste weg zou als parallelweg dienst kunnen doen. Dhr L. DELHEZ. Hoe staat het met de verkeersmaatregelen, die ge troffen zouden worden. Voordat de toeristen gaan trekken, zou ik het prettig vinden dat een en ander ge regeld is. VOORZ. De door de Verkeers- commissie voorgestelde maatregelen zijn voor 95% door ons college aan vaard. Een knelpunt is nog het in voeren van een blauwe zóne voor de Kaaistraat, Grote Kerkstraat en Blauwstraat. Hieromtrent is nog geen overeenstemming. De parkeer ruimte zal eerst aangepast moeten worden. Met de te treffen voorzie ningen in de andere straten is men druk doende. Dhr L. DELHEZ. Bij het Kerk plein hebben regelmatig kleine onge lukjes plaats, in hoofdzaak met bromfietsen. De oorzaak is mij niet bekend. Een technisch onderzoek zou gewenst zijn. VOORZ. We zullen de politie 20

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1968 | | pagina 102