middelen geld beschikbaar te stellen.
In dit verband delen wij u mede, dat
wij de ontwikkeling van het gemeen
telijke doorstromingsfonds wensen
af te wachten, voordat wij u te dezer
zake een nader voorstel zullen doen.
Een ontwerp verordening, waarin
de aan daarvoor in aanmerking ko
mende huurders uit te betalen ver
goedingen ter bevordering van de
doorstroming overeenkomstig het
hiervoor vermelde zijn geregeld,
ligt bij de stukken ter inzage.
Dhr HOENDERVANGERS. De
formulering dat geen uitkering
wordt genoten indien de huur van
de te verlaten woning minder dan
40,bedraagt, vind ik niet ge
lukkig gekozen. Gelijktijdig trekken
van het doorstromingsfonds en het
krotopruimingsfonds is ook niet
juist. Daarom dient gesteld te wor
den, dat in ieder geval maar één van
de regelingen gebruikt kan worden.
Alle oude woningen van de Bouw
vereniging en vele partikuliere wo
ningen doen minder dan 40,
per maand. Wanneer de bewoners
van deze woningen b.v. wegens ge
zinsuitbreiding naar een duurdere
woning moeten verhuizen, dan val
len zij buiten deze regeling en dat
vind ik onjuist.
VOORZ. De meeste woningen be
neden 40,zullen wel als krot
beschouwd kunnen worden.
Dhr HOENDERVANGERS. Dan
is er sprake van een gunst en niet
van een recht. De grens zou ik op
30,willen stellen.
Dhr JANSEN. Het doorstromings
fonds zal dan vlug uitgeput zijn.
Dan kunnen we niets doen, want zij
vallen dan ook niet onder het krot
opruimingsfonds.
VOORZ. We kunnen dit beter met
een aanvullende regeling opvangen
en zo redigeren, dat gevallen bene
den 40,onder krotopruiming
vallen. Dit wordt dan ook een recht.
Hierdoor wordt voorkomen, dat het
doorstromingsfonds te snel uitgeput
raakt.
23