middelen geld beschikbaar te stellen. In dit verband delen wij u mede, dat wij de ontwikkeling van het gemeen telijke doorstromingsfonds wensen af te wachten, voordat wij u te dezer zake een nader voorstel zullen doen. Een ontwerp verordening, waarin de aan daarvoor in aanmerking ko mende huurders uit te betalen ver goedingen ter bevordering van de doorstroming overeenkomstig het hiervoor vermelde zijn geregeld, ligt bij de stukken ter inzage. Dhr HOENDERVANGERS. De formulering dat geen uitkering wordt genoten indien de huur van de te verlaten woning minder dan 40,bedraagt, vind ik niet ge lukkig gekozen. Gelijktijdig trekken van het doorstromingsfonds en het krotopruimingsfonds is ook niet juist. Daarom dient gesteld te wor den, dat in ieder geval maar één van de regelingen gebruikt kan worden. Alle oude woningen van de Bouw vereniging en vele partikuliere wo ningen doen minder dan 40, per maand. Wanneer de bewoners van deze woningen b.v. wegens ge zinsuitbreiding naar een duurdere woning moeten verhuizen, dan val len zij buiten deze regeling en dat vind ik onjuist. VOORZ. De meeste woningen be neden 40,zullen wel als krot beschouwd kunnen worden. Dhr HOENDERVANGERS. Dan is er sprake van een gunst en niet van een recht. De grens zou ik op 30,willen stellen. Dhr JANSEN. Het doorstromings fonds zal dan vlug uitgeput zijn. Dan kunnen we niets doen, want zij vallen dan ook niet onder het krot opruimingsfonds. VOORZ. We kunnen dit beter met een aanvullende regeling opvangen en zo redigeren, dat gevallen bene den 40,onder krotopruiming vallen. Dit wordt dan ook een recht. Hierdoor wordt voorkomen, dat het doorstromingsfonds te snel uitgeput raakt. 23

Raadsnotulen

Steenbergen: 1920-1996 | 1966 | | pagina 184